Kijk nu al eventjes op het forum rond en maar even besloten toch voor te stellen. David, 23 jaar oud. Woon in Den Haag dicht bij de kust.
Horloges zijn altijd al mooi geweest maar ik verdiep me er nu veel meer in en weet dankzij het forum nog meer en leer elke dag. Maak nu de overstap van fashion quarts horloges naar automatische uurwerken omdat ik de techniek er achter gewoon veel mooier vind.
Heb toen vrijwel direct een Seiko SNK563-J Gekocht, heel bescheiden klokje qua grote en met een mooie doorzichtige plaat.Hierbij een foto, ik heb begrepen dat de meeste leden dit toch leuk vinden.
Omdat ik deze kleinere nu gewend ben heb ik bijna direct daarna de enorme Diesel DZ7361 de deur uit gedaan met zān 55mm. Hier nog de prijs voor kunnen krijgen die ik betaald heb. (Aangekocht in een Outlet mall, USA).
Geld van de diesel gaat in het potje voor een⦠Steinhart Ocean One Premium Blue⦠maar dan wel met zwarte bezel insert. Zal deze ergens begin Januari bestellen.
Ook wil ik er na een poosje een Seiko SKX009J2 bij hebben, de bekende duiker met Pepsi dial.
Hieronder een foto van huidige collectie.
De Armaniās zullen er nog in blijven omdat ik ze gewoon verschikkelijk mooi vind en er goede herinneringen aan heb.
De andere Diesel zal uiteindelijk ook een ander huis zoeken.
Naast de Diesel ligt een Smartwatch, geprobeerd⦠niet mijn ding⦠dat getril aan je pols met de 50 meldingen die ik soms ontvang per uur⦠om gek van te wordenā¦
En helemaal in de hoek ligt een goedkope digitale die ik gebruik voor een andere hobby, airsoft
Van harte welkom David. Het kopen, proberen en vaak toch weer verkopen van horloges is een mooie reis. Je bent al lekker op weg met je Seiko 5 en een Steinhart op komst.
Dat is inderdaad een grote verandering!
Heb zelf ook nog een diesel van 52mm meen ik (al is mijn pols ook zoān 2cm kleiner).
Vind zelf horloges onder de 38mm moeilijk om aan te wennen maar misschien is dit een kwestie van tijd.
Hartelijk welkom, David uit Den Haag! Hier een voormalige bewoner van de bomenbuurt (maar dat is al ruim 45 jaar geleden.)
Je verhaal is heel herkenbaar. Leuk, dat je een bocht gemaakt hebt in wat je wilt aanschaffen. Volgens mij staat je neus de goede kant uit.
Van harte welkom hier op dit geweldige forum. Ik begon ooit met een Fossil horloge gekregen van mijn vriendin. Nu intussen heb ik al een prachtige collectie horloges opgebouwd. Het werkt zeer verslavend maar dit keer een leuke verslaving.
@oscar2 Ah bomenbuurt, ook nog een tijdje half gewoond, onder het motto van een ex uit een school verleden
@arthur2980 Voordat ik wist dat er zoveel achter een niet quartz horloge schuil ging dacht ik dat er niet zo veel scheel was en ging ik voor de fashion horloges. Maar mechanisch is toch echt heel gaaf. (Alhoewel ik wel altijd een zwak houd voor mijn 2 Armaniās vanwege het ontwerp.
@Buster Niet een hele bekende hobby / sport , hieronder een foto āin-gameā genomen op een paintball veld wat ook airsoft doet in de buurt van Lelystad. De combinatie horloges en airsoft is ook wel apart, 2 totaal andere soorten hobby.
Ik had graag dienstplicht gehad, goed voor de maatschappij ook denk ik.
Vrijwillig was niet echt een optie door de bezuinigen⦠tenzij je meteen commando wilde wordenā¦
Ohja en de steinhart die ik op het oog heb is ook met blue sunray dial