Investeren in horloges is investeren met emotie

Kwam dit stukje tegen in de Telegraaf over investeren in Horloges.

Ik denk ik deel het komische stukje even. :wink:

2 likes

Genomineerd voor slechtste artikel ooit. Open deuren, onzin en clichés. Investeren in welk horloge dan ook is per definitie een vraag om problemen, zeker voor de langere termijn. Koop wat je aanspreekt en niet omdat je er rijk (er) van denkt te kunnen worden.

8 likes

Investeren is inderdaad geen goed idee. Maar ja wat verwacht je dan van de telegraaf :joy: Wat rond kunnen flipperen zonder verlies te maken is wel leuk :slight_smile:

1 like

Wat die man van ABN amro zegt lijkt toch steek te houden? In se zegt die gewoon dat je beter enkel een horloge kunt kopen wanneer je echt een horloge wilt, niet als investering. Lijkt me prima advies, toch?

1 like

Televaag

Doei

2 likes

Dank voor het delen.

ik houd het meer op “gokken met emotie” zeker zodra je “nieuw” koopt
want dan ben je zowiezo al 21% btw en de marge van de juwelier kwijt

1 like

Dat artikel heeft een erg groot ‘Wij van WC-eend’ gehalte.

4 likes

Telegraaf, what else


3 likes

Ik zou het geen investeren noemen wanneer je een duur horloge koopt. Echter zijn er wel horloges die waardevast zijn en horloges waarvan de resell value een stuk lager is dan de nieuwprijs. Er is een merk dat zijn waarde bijzonder goed blijft houden en dat is Rolex.
Ik denk dat als je een tweedehands in mint/perfecte conditie (liefst met box and papers) Rolex koopt en je bent er zuinig op en je laat hem goed servicen op z’n tijd dat je je oorspronkelijke aankoop bedrag nog wel terug kunt krijgen.

2e hands wel waarschijnlijk, nieuw is een ander verhaal, dat duurt veel langer.

Klopt heb het ook over tweedehands. :slight_smile:
Hoe doet men dat eigenlijk op HF, als je een nieuw horloge koopt koop je dan altijd voor retailprijs? Of weet je kortingen te bedingen?

And a new topic is born!

1 like

er zijn altijd wel ergens dealtjes te sluiten
al dan niet via een omweg, een Japans horloge via Spanje te kopen oid
of je kijkt bij een website op de SALE pagina,
er zijn soms hele vreemde verschillen in prijs,

Ah juist, wat kost een servicebeurt dan op zijn tijdđŸ€”

Weet ik eigenlijk niet. Paar honderd euro? Eens per 5 jaar? Maar dat zie ik meer als Running costs.

Ah de Telegraaf

Had wel andere titel verwacht:

"Man sterft pijnlijke dood aan investeren in horloges, is het de schuld van de asielzoekers? "

6 likes

Ik denk dat ik maar een pyramide, excusez INVESTERINGSfonds in horloges ga beginnen. Stukje in De Telegraaf met wat prominente (ja jij @anon50762135EV) forumleden als experts die het aanraden. En als hoogtepunt een interview bij Business Class waarbij Harry Mens zal eindigen met zijn kenmerkende “dat klinkt als een solide investering
”

7 likes

Leuk artikel, zoals wel meerdere leuke artikelen over horloges in een krant.

Nog een tip voor de bankenman en de SchaapenCitroenenman, koop met de huidige rentestand van iets boven de 0% op je gespaarde centen per jaar vooral mooie, mechanische vintage uurwerken. En dan niet alleen als belegging of investering, maar ook omdat je ze gewoon mooi vindt. En waarom zou je ze kopen als de SchaapenCitroenenman voornamelijk nieuwe klokken verkoopt op een te dure locatie in een te dure stad en in een te dure winkel met, je raadt t al, te duur personeel. Een beetje shoppen en struinen op t internet is toch vele malen leuker en lucratiever?

Maar goed, ook hier geldt t aloude gezegde, don’t fall in love with your assets

Nice day :sunny:

1 like

:joy:

1 like