Investeren in horloges is investeren met emotie

:smile::thumbsup:

1 like

Maar de horloges zijn dan ook groter geworden… :thinking::clown_face:

22 likes

Het is eigenlijk krankzinnig, als je er even bij stil staat… Een geldverslindende hobby, die eigenlijk feitelijk niet verder gaat dan het tevreden stellen van ons miserabel ego… En toch ga ik er in alle gedrevenheid mee door…:thinking:

4 likes

Ik heb het lang beschouwd als een verslaving. Dwangmatig gedrag. Ik moest en zou een nieuw horloge. Ik heb er nu grip op, maar dat heb ik lang niet gehad.

3 likes

Absoluut mee eens…

2 likes

Investeren in horloge s is het beste wat ik ooit gedaan heb, maar je moet weten in welke, en waar je ze koopt,heel belangrijk.
Naar Rolex kijk ik al niet meer om, het bedrag dat je moet investeren is te hoog om daarna er nog iets aan te kunnen verdienen, Als je investeert dan dan moet je het zo laag mogelijk proberen te kopen dus zeker geen Rolex. Zoals aandelen die koop je ook niet als ze op het hoogtepunt zitten, Aandeelhouders hebben momenteel al hun aandelen verkocht die wachten tot de beurzen op het dieptepunt zitten met die corona, En is de corona voorbij dan beginnen ze weer te kopen, tegen bodemprijzen, Ik denk altijd daar lopen meer mensen rond met 1000 euro in hun zakken als mensen met 20.000 euro. Een ding horloges is een goede investering, maar goed nadenken

3 likes

Ik hoef niet te verdienen aan horloges. Ik wil er van genieten, net zoals van kunst. En lekkere whiskey. Die drink ik op, en geniet ervan. Een mens wordt naakt geboren en gaat naakt zijn graf in.

4 likes

U ben nog wakker

2 likes

Ik ga zo slapen. Welterusten.:slightly_smiling_face:

1 like

slaap wel

2 likes

Deze valt daaronder toch? :grin:

4 likes

Het te investeerde bedrag voor een Rolex is veel te hoog, daarop de service beurten, en hoe lang moet je dat bij houden om rendement te hebben, Dan ligt er een aardige som geld in de schuif te wachten, dood kapitaal, Als je wilt investeren dan moet je het zo goedkoop mogelijk kunnen aankopen ongeacht wat het is, om rendement te hebben, En daar hoort Rolex niet bij ,

2 likes

In whiskey kun je goed investeren , Een kennis van mij is verzamelaar van oude whiskey s, en die maakt af en toe er goede winst op,zodat hij zn whisky die hij zelf drinkt kan financieren, maar een glaasje aanbieden staat niet in zn woordenboek, jammer.

2 likes

pure onzin dit. Als je wilt investeren in horloges is het juist zulke merken die je moet kopen. Een seiko van €500 gaat u geen geld opleveren, maar enkel verlies. Je koopt een Rolex aan voor €8000 en je kan em verkopen voor €13000 is dat een slechte investering??

Mijn eigen ervaring is 2 ledig qua (prijs) niveau , horloges rond de € 500 waarbij ik denk aan Tissot, Glycine, Hamilton, ect daar is best op zijn tijd procentueel gezien een leuke marge te behalen

En de ‘going’ modellen van Omega & Breitling gingen altijd leuk qua verkoop, had daar wel marges op van € 500 op z’n tijd, het ging me daar niet om, maar best een leuke bijkomstigheid na een paar jaar draagplezier :slightly_smiling_face:

Tot nu toe hebben horloges me altijd geld gekost en die intro-Rolex van me gaat me ook niets opleveren want die gaat niet weg.

Such is life.

Heb je dan ooit je geld teruggekregen - of zelfs een positief rendement erop gehaald- bij het herverkopen van een horloge dat géén Rolex is?
Ik namelijk niet, ik heb er altijd moeten op afschrijven. Soms héél wat.

Ik wou dat ik Rolex fan was, dat zou me op termijn minder geld kosten.

1 like

Glenfiddich ?? Komaan :see_no_evil::wink:

1 like

Wie zegt dat die stijgingen gaan blijven duren ?

Waar kan ik die gaan kopen dan??? en de opening s tijden, want daar zal het wel druk zijn met aanschuiven, vermoed ik