Investeren in horloges is investeren met emotie

Tuurlijk wel anders kun je ze nooit verkopen :wink:

Maar de fabel van investeren in horloges is op de datum van 1 april een goede om te vertellen :joy:

Dat vind ik heel jammer voor je, want dan koop je verkeerd in, sorry dat ik het zo zeg, alles hangt af in elke branche met de inkoop van het roerend goed, en of ik ooit mn geld heb terug gekregen, ik kan mij niet herinneren dat ik er ooit op heb moeten toe leggen,

Daar geloof ik niks van,

2 likes

Niemand heeft een glazen bol, stel dat je wat Rolexen hebt liggen, en de markt stort in, dan heb je het wel zitten toch. Dan kun je beter iets goedkoop pakken dat je 3 of 4 keer over de kop kan gooien, want er lopen meer mensen rond met 1000 euro in hun zakken, dan mensen met 20.000, Maar de inkoop bepaald het rendement, Investeren moet je niet doen met emotie, dat is nooit een goede combinatie, en bent u maar blij dat u geen Rolex fan bent.

1 like

Alphons bedoeld hoog waarschijnlijk het laatste hemt heeft geen zakken, denk ik toch,daar heeft hij wel gelijk in

Ergens is dit heerlijk 2 x plezier eraan hebben, meer moet dat niet zijn, en u doe het niet voor het geld, Maar het is mogelijk toch

Naakt geboren is wel letterlijk. (er zijn mensen die heten zelfs zo :wink:)

1 like

Heerlijke inkijk in het leven van een kermis exploitant

1 like

Wel, om te beginnen koop ik enkel horloges die ik mooi vind, maar om te verkopen moeten die ook in de smaak vallen van iemand anders natuurlijk.

Klein voorbeeldje: ik dacht ooit een slag geslagen te hebben met een Louis Erard 1931 Retrograde. Listprijs was ergens van voor in de 2.000 EUR, ik heb die op de grijze markt nieuw gekocht voor pakweg 1.200 EUR. Mooie korting. Hier op horlogeforum krijg ik hem niet verkocht, geen interesse, of ruil voor horloges die me niet interesseerden. Op naar 2dehands.be dan. Enorm veel lage biedingen van tegen de 500 EUR. Uiteindelijk verkocht aan 700 EUR. 500 EUR verlies, het verkoopproces heeft 4-5 maand geduurd.

Zelfs op een Speedmaster pro heb ik een paar honderd euro moeten inslikken, dat viel “relatief” nog mee (daar waren ook wel wat krassen opgekomen).

Mijn conclusie: het hang op z’n minst af van welk horloge, of het in de smaak valt of niet.

Wat ik in elk geval nooit meer doe is een horloge aan nieuwprijs minus normale commerciële korting kopen, want dan verlies je sowieso.

Exact. De vraag voor tweedehands horloges is heel lastig
 volgens mij raak je de grote merken nog wel kwijt, maar alles wat niet Rolex, Omega of Breitling heet is moeilijk, tenzij het goedkope Seiko’s zijn
 die gaan volgens mij ook nog wel.

Interessante, maar relatief onbekende merken is soms echt lastig vanaf te komen
 Goedkope toei ook trouwens


En dat is zoooo jammer, ik zou graag méér voor mij interessante merken kopen. Maar ik weet dat ik op quasi alles uiteindelijk uitgekeken raak dus doe ik het niet wegens te moeilijk om zonder beperkt verlies van de hand te doen.

Alexander Shorokhoff, Bell & Ross (enkel de ronde), Bulgari Octo Roma, de Oris Jazz reeks, Panerai, Moser & Cie, Parmigiani Fleurier, enzovoort enzoverder 


Ik heb onlangs een Anonimo Epurato gekocht aan 25% korting op de nieuwprijs. Ik ben benieuwd hoeveel ik daarop ooit ga verliezen bij verkoop. :expressionless:

Maakt u nu een grapje ???

Yes
 die schrijven allemaal wel flink af
 Oris ook
 als je die retail voor de volle map koopt
 au.
Terwijl Oris toch een lievelingetje is van velen


Hoe bedoelt U? van die naam? Zoek maar op.

1 like

mep.

Wat is er mis mee, om “gewoon” de winkelprijs te betalen?
In elk geval een stuk beter dan (veel) meer te betalen dan dat de fabriek heeft bepaald.

Retail kopen doe ik ook niet meer met die merken :smirk:
Komen helaas ook niet dikwijls hier in de markt.

Ik verwacht dat ze me in een maatpak in een kist steken.
Die dingen kunnen andere mensen toch niet aan, dus prima.

Of ik me er tegen die tijd druk over maak? Geen schijn van kans.

Neemt niet weg dat we allemaal toch met grote aankopen het idee willen hebben dat we een goede koop doen en het ook goed weer kwijt kunnen, voor een behoorlijke prijs.

[quote=“SuperC, post:50, topic:93316, full:true”]
Heerlijke inkijk in het leven van een kermis exploitant
[/quB Ben blij dat je er van genoten hebt

Ja, U hebt gelijk, die wonen er best veel in Nederland, hoe kom je aan zo n naam, raar he, misschien een rare vraag, ik lees Oris fan, U verzameld alleen maar Oris dan

Wat sneu samen genieten van een mooie dram is toch vele malen lekkerder.