Investeren in horloges is investeren met emotie

Wat is een dram ??? iets meer uitleg graag, ik ben een Belgische

Ging er vanuit dat je ook een whisky liefhebber was. Waarom weet ik ook niet. Een dram is een glaasje whisky.

1 like

Weer wat geleerd, een kennis van mij verzameld whisky, maar ik krijg nooit een glaasje van hem, Hij zegt zo drink je geen goede whisky, maar hij is ook een beetje gierig denk ik,

Ik ging uit van Drambuie.

Dram blijkt ook op “drank” te slaan…

Misschien is dit een goed cadeau voor z n verjaardag, het lijkt mij lekker, of is het geen goed idee

1 like

Geen idee, het staat bij mijn schoonvader in huis, ik drink al bijna anderhalf jaar geen alcohol meer. (hooguit n glas wijn met kerst en wat champagne met oud en nieuw)

Dit staat dus vooral stof te verzamelen:

1 like

1 glaasje per dag voor het slapen gaan is gezond hoor, ik gaf dat advies altijd aan oudere mensen, En voor 40 + is het ook goed, Maar je schoonvader zorgt goed voor zich zelf en zn visite, 1,5 jaar geen alcohol had je daar een reden voor, want alcohol is niet ongezond bij matig gebruik

Die 3 merken heb ik 2 jaar geleden er alle drie uit gegooid, inkl de onderdelen, die zijn naar een onderdelen handelaar in Nederland gegaan, met die 3 merken daar kan je het zout in de pap niet mee verdienen,want iedereen heeft ook aan die binnenwerken liggen rommelen, En iemand die een van die drie merken wilt kopen, heeft ook geld voor een nieuwe te kopen, zonder risico en garantie, Dus blijf je zitten met de 2 e hands dure aangekochte horloge s Heb het toen over een andere boeg gegooid en inmiddels een 600 verkocht via catawiki voor prijzen dat ik dacht, hoe is dat nu mogelijk, maar alle horloge s zijn dan ook piek fijn in orde, In mijn atelier wordt alleen gewerkt aan eigen horloge s En de betere gaan naar Antiquorum 7 van de 10 horloges gaan naar Italie Daarnaast komen hier leerlingen van de horlogemakersschool om het vak echt te leren, maar dan moet ik er wel wat in zien, anders steek ik er geen energie in. oei een te lang verhaal is het geworden sorry

1 like

Nee hoor, ben niet merkgebonden. Maar een oris was mijn eerste serieuze en dure horloge. :slight_smile:

Ik dronk altijd vrij matig hoor, maar had steeds meer gelegenheden waar iedereen maar drank aanbood.
Dat werd een beetje teveel naar mijn smaak.

Daarnaast kreeg ik erg slecht (als in: over enkele maanden overlijden) nieuws over de gezondheid van een naaste, waardoor ik een paar maanden erg slecht sliep (is uiteindelijk tegen alle verwachtingen in relatief goed gekomen met die naaste, leve de nieuwste medische ontwikkelingen en experimentele behandelingen) en toen besloot ik even geen alcohol en koffie te drinken. (Koffie dronk ik echt veel.)

Ermee stoppen beviel me prima, dus ik ben daar toen maar mee gestopt, behalve bij de bijzondere gelegenheden (meerwaarde tov erg goed eten door de smaak van goede wijn, gezelligheid met oud en nieuw). Koffie heb ik trouwens helemaal niet meer gedronken, ik neem tegenwoordig thee of water.

Het is niet principieel, ik ben niet tegen drank of mensen die iets drinken, maar ik voel me er goed bij om het zelf niet te doen.

Die whiskey is trouwens een deel van mijn voorraad :wink:

Je kennis heeft wel gelijk wat betreft dat glas. Goede whisky gebruik je in principe geen tumbler voor maar hè gewoon doen wat je zelf wilt.

Whisky is denk ik echt een mannen drank, mijn kennis kan daar echt van genieten, ik drink dat te snel in zijn ogen, en geniet daar dan niet van. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet lekker,en wou hem niet beledigen met te weigeren waar hij zo trots op is, daarom slik ik het maar snel in,

Mijn vrouw apprecieert ook best een glaasje van tijd tot tijd :wink:

En die kan daar ook van genieten?? maar vindt ze het ook echt lekker?? of drink ze het mee om de gezelligheid
De meeste drinken toch wel graag een wit wijntje, Want van die whisky ga je wel achteruit lopen volgens mij

Ik ga niet zeggen dat er geen drankjes zijn die ze liever lust (zoals de betere Rum bvb) maar ze geniet er echt van. Zoals ik heeft ze dat leren appreciëren.

Ze is wel geen fan van zwaar gerookte toestanden à la Ardbeg.

Ardbeg is wel heftig hoor net zoals Laproigh meestal om de avond mee af te sluiten. Heb wel een tip voor jullie de Glengoyne 21​:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Hmm, die fles in het midden hoort niet in dat rijtje

1 like

The dram (alternative British spelling drachm; apothecary symbol ʒ or ℨ; abbreviated dr) is a unit of mass in the avoirdupois system, and both a unit of mass and a unit of volume in the apothecaries’ system. It was originally both a coin and a weight in ancient Greece. The unit of volume is more correctly called a fluid dram, fluid drachm, fluidram or fluidrachm
(Wikipedia)
En van daar naar een (klein) glas whisky is maar een kleine stap.

Die in het midden is prima spul, ook voor in de Irish coffee, maar inderdaad geen single malt.

De meest linker fles hoort ook niet in de rij, dat is cognac…

Volgens mij hebben jullie meer verstand van goede whisky s dan van horloge s hi hi grapje hoor,nou,