Investeren of Doorselecteren?

Ok, die ex van Rik @GMTplus1 Frederique Constant draagt ook echt wel het lekkerst van allemaal en je ziet ook de kwaliteit er vanaf.
Maar op werk soms (laboratorium) minder geschikt en dan geniet ik ook van b.v. een Casio Duro.

2 likes

Khaki quartz 38mm, 440,-

Hamilton Khaki Field Quartz 38 mm H69401940

SWC Trench. 38mm x 8,5mm. Titanium en manual. 675,- incl import.

2 likes

Zou er niet op rekenen dat ik financieel rendement zou behalen maar misschien in de vorm van meer waardering :grin:

1 like

Besluit hierover genomen: zodra de bankrekening dit toestaat ga ik dit doen :grin:

1 like

Twijfel over een verkoop zegt genoeg. Lekker te koop zetten. Er is zoveel moois en smaak en voorkeuren veranderen nou eenmaal. En de reis die je meemaakt is ook gewoon leuk.

Leuk die Munro trouwens :ok_hand:

1 like

Tip: doe het dan wel via één van de gerenommeerde horlogemakers…

Het best bewaarde geheim van doorselecteren op HF is de @daffie methode :wink:

1 like

Investeren in waardering is natuurlijk ook wat waard.:wink::grin:

1 like

Haha ja wellicht…maar uiteindelijk wel slecht voor je bankrekening. :grimacing:

1 like

Welke methode is dit? Ben benieuwd :smile:

1 like

Ah. Snack gekocht. Zo wordt het nooit beter.

Niet weg doen dus. Ik denk dat je met 85 kilo aan de haak prima een 40mm sport horloge kunt dragen.

De Wempe er uit flikkeren, de Citizen laten opknappen.

Een combinatie van investeren en doorselectie.

Ambitieus woord voor een paar horloges. Daar moet nog even een curator overheen. :blush: Kortom: niet te serieus gaan nemen.

Dat dus, en bij een " collectie" stel ik mij iets anders voor.
:tongue:

2 likes

Valt mee, ik vind dit echt een leuk horloge in een genre dat ik nog niet had.

Dit is precies wat er gaat gebeuren :heart:

Dank jullie allemaal voor de discussie!

5 likes

Snap ik, daarom dat ik ook een beperkte verzameling wil. Ik heb er nu 5 en wil uitbreiden naar 6 en that’s it :slightly_smiling_face:.

1 like

Niet mee eens! Een kleur specifiek voor dames of heren is achterhaald. Ik vind dit een mooie kleur. Nu ben ik sowieso wel een liefhebber van net iets afwijkende kleuren vergeleken met de standaard kleuren.

4 likes

Het blijft persoonlijk, het is logisch om de niet dragers weg te doen en daarmee een (potentiële) drager aan te schaffen. Maar als de niet drager een emotionele waarde heeft zeg ik houden. Omdat dit horloge niets meer kost en het geeft altijd een goed gevoel het te zien zonder het te dragen.
Spijt komt altijd achteraf…
Succes met jouw zoektocht naar een nieuw uurwerk en vergeet nooit de waarde van wat je hebt.

Investeer in een topper die is wat nu helemaal jouw smaak is. Als je die enkele maanden hebt en het blijkt de juiste te zijn dan komt vanzelf het besef dat je de andere liever kwijt bent. Dan kan je nog verkopen. Zo ging het een aantal jaren terug bij mij in ieder geval. En die topper hoeft niet zozeer in een andere prijsklasse te vallen hoor. Dat was bij mij ook niet het geval.

Prima keuze. Gaat er nog wel iets nieuws komen?

1 like

Misschien dat er op termijn iets nieuws komt, ik ben eerst hier wel even zoet mee en mijn volgende komt er natuurlijk nog aan.

Weg ermee en door!