Denk niet dat investeren het juiste woord is. Op een investering hoop je rendement te krijgen. Er zijn maar weinig horloges die dat waarmaken. Bijkopen van duurdere horloges is iets anders, zoals hier al eerder geopperd, duurder wil niet zeggen dat het meer bevredigend is.
Simpel. 1 en 4 eruit. Citizen slijt je aan @fdpg1963 , Wempe aan @WilSeiko . Nieuw bandje voor de Seiko (zou een cool stoffen bandje doen, zoiets ) en ruimte voor wat nieuws waar je weer enthousiast van wordt. En misschien hebben de eerder genoemde heren wel wat leuks te ruil…
Bij twijfel: Niks doen. Lees lekker verder, verdiep je in verschillende opties. Niet toegeven aan onrust
Dat hoor je te weinig op het HF. Voor mij geeft een Casio Duro of een Vostok net zoveel plezier als mijn duurste (Frederique Constant).
Dat ben ik op zich wel met je eens. Niet duur staat niet gelijk aan geen plezier. Maar…
dat heb ik dan weer niet. Als dat zo was had ik zodra ik dat gemerkt had de dure horloges eruit gegooid.
Herkenbaar
Investeren in horloges is nooit een goeie optie…
Ok, die ex van Rik @GMTplus1 Frederique Constant draagt ook echt wel het lekkerst van allemaal en je ziet ook de kwaliteit er vanaf.
Maar op werk soms (laboratorium) minder geschikt en dan geniet ik ook van b.v. een Casio Duro.
Zou er niet op rekenen dat ik financieel rendement zou behalen maar misschien in de vorm van meer waardering
Besluit hierover genomen: zodra de bankrekening dit toestaat ga ik dit doen
Twijfel over een verkoop zegt genoeg. Lekker te koop zetten. Er is zoveel moois en smaak en voorkeuren veranderen nou eenmaal. En de reis die je meemaakt is ook gewoon leuk.
Leuk die Munro trouwens
Tip: doe het dan wel via één van de gerenommeerde horlogemakers…
Investeren in waardering is natuurlijk ook wat waard.
Haha ja wellicht…maar uiteindelijk wel slecht voor je bankrekening.
Welke methode is dit? Ben benieuwd
Ah. Snack gekocht. Zo wordt het nooit beter.
Niet weg doen dus. Ik denk dat je met 85 kilo aan de haak prima een 40mm sport horloge kunt dragen.
De Wempe er uit flikkeren, de Citizen laten opknappen.
Een combinatie van investeren en doorselectie.
Ambitieus woord voor een paar horloges. Daar moet nog even een curator overheen. Kortom: niet te serieus gaan nemen.
Dat dus, en bij een " collectie" stel ik mij iets anders voor.
Valt mee, ik vind dit echt een leuk horloge in een genre dat ik nog niet had.
Dit is precies wat er gaat gebeuren
Dank jullie allemaal voor de discussie!
Snap ik, daarom dat ik ook een beperkte verzameling wil. Ik heb er nu 5 en wil uitbreiden naar 6 en that’s it .