Investeringsfonds horloges

Is er een investeringsfonds dat zich richt op horloges? Ik investeer zelf op die manier ook weleens in whisky en ben benieuwd of zoiets voor horloges ook bestaat. Zo niet, zou het wellicht een idee zijn een dergelijk fonds op te zetten?

1 like

Bij mij schrijven horloges alleen maar af. Ik doe iets verkeerd, denk ik.

9 likes

Je kan dat toch beter zelf een krent uit de pap vissen en die wegleggen voor later?

Maar vind die maar eens :grin:

1 like

Gewoon even een Rolexje kopen. Tijd doet de rest.

4 likes

Hoezo? gewoon alles met een kroontje toch?

2 likes

Sinn verhoogt de prijzen ook weer per 1 september, snel instappen. :rocket:

4 likes

Er zijn trackers op de S&P luxury index, maar bedrijven die horloges maken, vormen daar maar een klein deeltje van.

Qua individuele aandelen is er bijvoorbeeld LVMH, die hebben aardig wat horlogemerken in hun portfolio.

2 likes

Aandelen CFR kopen op de SIX Swiss Exchange.

Geen dank.

Wel 8% provisie over de winst.

3 likes

Ik zou een groene Patek Philippe Nautilus proberen te kopen. Die is list 30k en is laatst voor ruim 400.000 euro verkocht.

6 likes

Dat is klote

2 likes

NFT’s ervan maken… fysieke horloges zijn zó 2021 :wink:

2 likes

Ik zie dit in de toekomst zeker gebeuren… En ik schat in dat het erg succesvol zal zijn voor de merken die het aandurven. NFT market cap is nu 29 miljard… Bizar.

1 like

Die bescheiden huisjes en baantjes zijn natuurlijk slechts een façade om dieven en overvallers te misleiden.

6 likes

LVMH heeft nogal wat luxe horlogemerken onder zich. Echter komt het leeuwendeel van de omzet nog uit andere onderdelen.
Kan me geen puur horloge fonds bedenken, zelf een vintage Rolex halen is al een leuke investering

1 like

Ach, je bent zo rijk als je je voelt toch :wink:

3 likes

Inderdaad, dit kan je poolen via een aifm bijvoorbeeld. Prive aankoop lijkt mij (met name op fiscaal gebied) het beste (zelfs als je het puur doet voor de waardestijging).
Niet vergeten komen er ook kosten en bepaalde (blijvende) complianceverplichtingen kijken (ook bij kleine fondsen) bij het oprichten van fonds.
Mocht hij willen investeren met een groepje, lijkt het mij inderdaad verstandiger om alles onderling gewoon goed vast te leggen en uit te werken in een uitgebreide overeenkomst, en lekker prive uiteraard.

2 likes

Gesloten CV met participaties, hou je het mooi in Box 3 lijkt me.

Pff, nou weer weekend hoor :grimacing:

3 likes

Haha inderdaad. Over twee weken ben ik pas weer verplicht om mij met dit soort vragen bezig te houden. Miss maar genieten van deze tijd :crazy_face:

1 like

@JanHendrik bedankt, ik ga het eens doornemen!

1 like

@anon48992708EV Het idee is inderdaad om met een groepje aan de slag te gaan.