Invicta fabriek “eindelijk” gevonden

Dat zou dan toch een levensecht museum zijn :rofl:

Rond de tijd dat de Britten, Fransen en Amerikanen een zut mannen te paard manipuleerden het Ottomaanse rijk aan te vallen, waarna diezelfde Britten, Fransen en Amerikanen bij de oprichting van BP de Perzen een permanente poot uitdraaiden.

Was het rond die tijd? 1917. Een veelbewogen jaar, ook zonder Balfour. :slight_smile:

1 like

Ah, onze grote held.

1 like

Nou ik dacht meer aan de mislukte poging Wenen in te nemen, en ook in Hongarije kregen de Turken klop c.q. kokende olie op hun kop bij de belegering van Eger.
:scream:

https://be.wikiqube.net/wiki/Siege_of_Eger_(1552)

Ottomanen. :slight_smile:

Evengoed, 100 jaar daarna was het Ottomaanse Rijk nog steeds een stabiliserende factor in de volledige Islamitische wereld. Dat ze Europa niet innamen is goed voor het Rijk geweest, want de Romeinen leerden ons al wat je krijgt als je expansiedrift je aanvoerroutes te lang maakt, en je regering te corrupt en opulent. :slight_smile:

1 like

Ach, vooral de Armeniërs hebben fijne herinneringen.:worried:

2 likes

Tja, als je ver genoeg terug gaat in de geschiedenis vindt iedereen op aarde wel iemand die slechte herinneringen aan je volk of stam heeft. De Macedoniërs zijn ook geen fan, trouwens. Mijn schoonfamilie kan vrij verhit reageren wanneer ik ze zeg dat de Ottomanen het beste waren wat de Balkan ooit gebeurd is. :rofl:

Je bent gewoon een held. Geweldig dat je dit zo najaagt :sunglasses:

5 likes

Dat Kasper nog niet als Senior Historical Brand Inquirer aan de slag is daar in Miami, ik snap het soms niet. :slight_smile: :partying_face: :sun_with_face: :tropical_drink:

5 likes

@Chillekasper

Super gaaf dat je er voor gegaan bent . Held

2 likes

Sindsdien is de handopwinder nooit meer opgewonden.