Invicta in jaren 70 of jaren 80 failliet?

Is wel van de Stern familie, maar geen familie van de stichters.

Ik heb mijn antwoord aangevuld :point_up:t2:

Ook niet verwand op een of andere manier?

Maybe… ligt eraan wat er van Breguet is overgebleven.

Blancpain is ook een revival merk.

Volgens mij niet. Was een leverancier of distributeur van PP.

Ow… ik had een FF op mijn grail list staan… weleens een hele topic hieraan toegewijd…:sweat_smile:

Het begint semantiek te worden :wink: ALS is zeker een revival merk :+1:

Dat is de connectie! :smiley:

Het is maar wat je wilt zien denk ik.

Naja, verschillende wisselingen eigenaarschap van Breguet, verplaatsen van Frankrijk naar zwitserland. In hoeverre is het dan een continuatie?

Ik rij in een auto van een merk dat 30 jaar geleden nog niet bestond. Bevalt me prima. Dat hele provenance verhaal is leuk, maar het gaat me om het produkt dat nu te krijgen is. Daarom kan ik de topic beter maar verlaten.

1 like

Een aanzienlijk deel van de merkbeleving bij velen. Uiteindelijk is zoveel in de Zwitserse horloge industrie gebaseerd op fake history en gezwam.

Panerai, Blancpain…

1 like

Mensen, als je in een topic het woord “invicta” leest, en het merk bevalt je niet, zet het dan op negeren, in plaats van elke keer weer het af te kraken.

Ik lees ook gewoon niks over Rolex, omdat het merk mij totaal niet interesseert. Of moet ik ook bij elke post over dat merk (weer) reageren dat ik het niks vind?

10 likes

Audemars Piguet, altijd in familiehanden geweest én gebleven.

3 likes

Mooi Henk! :star_struck::star_struck::star_struck:

1 like

Nee.

Dat is dan wel weer een topic waard. Het lijkt te kloppen, omdat Hamilton sinds 1970 vol op het orgel van de LED horloges ging.

Merk wel op dat de allereerste LCD horloges bagger slecht waren. Die schijnen een zeer korte levensduur gehad te hebben totdat Seiko, TI, Commodore en een paar andere makers paneeltjes konden maken die het wel langer dan een paar maanden volhielden.

https://www.pcmag.com/news/the-digital-watch-a-brief-history#:~:text=The%20very%20first%20liquid%20crystal,to%20TN%20Field%20Effect%20displays.

Het doet me dan ook groot genoegen te kunnen zeggen dat het er op lijkt dat Seiko de eersten waren met fatsoenlijk werkende LCD horloges in 1973. :slight_smile:

1 like

Maar niet de eerste😛

Ach joh, gelukkig waren ze wel de eersten met quartz horloges op de markt, en zijn ze nooit over de kop gegaan. Ik wil geen piswedstrijd beginnen, want da’s niet sjiek. En het hoeft ook niet, want Seiko wint die piswedstrijd toch. :slight_smile: :+1:

4 likes

Wat maakt het uit ??? Als je dit soort dingen maakt ben je toch in ieder geval Walking Dead …
:joy: :sweat_smile: :rofl:

4 likes

Seiko krijgt imho te weinig credits.

4 likes

HFLE inzending 1900 :joy: :joy:

1 like

Dat moet iedereen toch zelf weten. Als het een nieuwe aanwinst betreft vind ik het niet netjes om die compleet af te branden, dat moet je niet doen. Maar verder staat het toch gewoon iedereen vrij om zijn mening te geven. Zowel positief als negatief.

Invicta maakt nogal opvallende horloges dan krijg je ook opvallende meningen.

2 likes