haha schitterend Chris! daar op Wikipedia kun je nog lekker ongezien trollen
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Hahahahahahhah
Toch jammer dat we hier geen dislike button hebben
Ook bij mij is het magische gevoel bij Glycine enigszins getemperd🙁! Maar zo’n overname hoeft natuurlijk niet altijd negatieve gevolgen te hebben?! Ik wacht het rustig af, de horloges blijven voor mij mooi om te zien.
http://www.ablogtowatch.com/invicta-acquires-glycine-watches/
Waar we dus al een beetje bang voor waren: een Invicta met Glycine logo:
(ten minste: zo zie ik deze)
Deze zit IMHO al langer in het assortiment. Maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt
Als ik sites zie zoals Jomashop wordt Glycine daar aangeboden met kortingen die oplopen tot meer dan 80%
Kennelijk gaat Glycine fors down-market…
Dat logo was al veranderd voor Invicta ze overnam. Denk dat ze bij Glycine een beetje de weg kwijt waren. Ik kocht zo een 12 jaar geleden een combat sub voor rond de 400 euro. De laatste jaren gingen ze naar de 800 toe. Dat vond ik te veel. Denk dat ze zichzelf in hun voet hebben geschoten en daarom de boel maar hebben verkocht. Nu gaan ze weer naar een normaal prijsniveau want 800 is gewoon te duur i.m.o.
Droevig !!!
Hoezo droevig? Ze werden gewoon te duur. Nu zal ik er wellicht weer eens een aanschaffen. Kwalitatief veranderd er niets. Mooie gemodificeerde ETA’s voor een eerlijke prijs.
Kan nog net met Massdrop…
p.s. enne Volvo, die auto s die zo lekker rijden zolang het rechtdoor is, is van de Chinezen.
Ik heb deze en het oude of nieuwe logo maakt mij niet uit. Het is een Glycine en ik ben er content mee voor die prijs die ik heb betaald. Goede ETA al loopt die minder nauwkeurig dan de ETA van Steinhart of Certina. Dat is waar ik hem mee kan vergelijken en kan hem nog even wat beter af laten regelen al kan ik met de afwijking leven.
En zolang er geen Invicta op staat of erop gaat lijken vind ik het geen probleem.
Was niet aan jou gericht
Iedereen lijkt inmiddels van de schrik bekomen, maar het enige waar Invicta zich bij Glycine mee bezig houdt is distributie en marketing, wat alleen maar positief is IMO. Glycine gaat gewoon verder als zelfstandig merk met hun eigen R&D, design en techniek.
Net zo als Seiko en Orient onder de Epson Group zijn onder gebracht.
Ook valt niemand er over dat o.a. Brequet, Blancpain, Omega en Glashutte tot de Swatch Group behoren.
Precies, net zo als niemand er over viel toen Heuer onder TAG ging vallen. Of toen TAG Heuer’s nieuwe chrono “onder licentie van Seiko” bleek te zijn ontwikkeld
Ik zou het tumult wat er op zou steken als Breguet of Blancpain in bezit zou komen van Invicta niet op hetzelfde niveau inschatten.
Er werd/wordt vooral over gevallen dat ze verklaarden dat het om een manufactuur werk ging.
Vandaar de aanhalingstekens. Om aan te geven dat TH achteraf, nadat de kenners de overeenkomsten zagen met een inmiddels door Seiko afgedankt uurwerk, pas de connectie heeft bevestigd naar waar hun manufacture zijn oorsprong vond
Ik blijf Glycine toch gewoon een heel mooi merk vinden met een aantal heel herkenbare modellen.
Value for Money = TOP