Een opberg doosje zoals jullie zien. Gelijk rees bij mij de vraag hoe oud dit doosje zou zijn. Ik gok zelf uit de jaren 70. Alleen het logo wat hier gebruikt wordt op dit doosje kom ik zelf eigenlijk niet tegen op horloges uit deze tijd. Die komen vaker voor op horloges uit de jaren 90. Maar wanneer ik verder de stijl van het doosje vergelijk met een Omega doosje uit de jaren 70 (als ik het goed heb) dan zie ik dat er betreft constructie en materiaal gebruik duidelijk overeenkomsten zijn.
Ik verwacht zelf niet dat het ouder zal zijn dan de jaren 70. Ik heb een ander doosje liggen wat hoort bij een Invicta uit de jaren 50 en gemaakt is voor de Arabische markt.
Ja, ik heb een druk leven. Blijkbaar paar dagen terug ff tussendoor besteld. Maar verder geen aandacht aan besteed. Als het bij postkantoor zou liggen en ik geen briefje kreeg dat het daar zou liggen dan zou ik het gewoon vergeten zijn.
Jij denkt uit de jaren 90 vanwege die logo? Ja dat zou kunnen. Alleen is het zo dat dit logo eerder geregistreerd stond. Invicta had dit logo ergens begin 1900 laten registreren.
Daarom dat ik lastig vind om dit echt in een tijd te plaatsen.
Ik denk de jaren 90 omdat je zelf een goede argumentering geeft waarom het uit de jaren 90 zou kunnen zijn. Terwijl je redenering dat het uit de jaren 70 is echt op niks is gebaseerd