Invicta Pro Diver: klassieker of goedkoop aftreksel?

Een interessant filmpje van TGV over misschien wel het meest controversiële horloge dat ooit gemaakt is:

Hommages zoals de Invicta Pro Diver worden op dit forum vaak met de grond gelijk gemaakt. Dat sentiment zie ik buiten het forum vrijwel niet. Waarom heeft de meerderheid hier zo’n afkeer van hommages? Als dergelijke horloges ervoor zorgen dat mensen geen smartwatch kopen of geïntroduceerd worden in onze mooie hobby, wat is er dan op tegen? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik voeg ook een poll toe:

Invicta Pro Diver: klassieker of goedkoop aftreksel?
  • Klassieker
  • Goedkoop aftreksel

0 stemmers

4 likes

Ik heb er geen moeite mee wanneer mensen hommages dragen. Ik zelf koop ze gewoon niet. Ik koop dan liever een vostok of seiko met eigen ontwerp als beater.

Prima als je een Invicta pro diver koopt, maar dat is wel een slap aftreksel van een sub :stuck_out_tongue:

6 likes

Prima horloge. Heb zelf de 38 mm versie. De naam Invicta aan de zijkant van de kast had er dan wat mij betreft weer niet op gehoeven.

1 like

Invicta wordt hier toch ook wel gewaardeerd, hoor. En dat het nief een origineel ontwerp is, ach, wat zou het. Doe duikers lijken allemaal op elkaar.
Dit weekend was ik bij Ali aan het kijken en daar zag ik imitaties van horloges uit de zeer hoge prijsklasse, zoals Patek en Jaeger leCoultre. Ze zagen er hetzelfde uit, tenminste. Maar functioneel komen ze hoogstwaarschijnlijk niet in de buurt. Als je zoiets gaat dragen, om erbij te horen ofzo, vind ik dat zielig. Maar het kan natuurlihk ook zo zijn dat iemand geen idee heeft van het origineel en denkt: goh, leuk ding, en dat voor 30 euro…Tja , dan geldt toch wat niet weet dat niet deert.

4 likes

Waarschijnlijk omdat andere mensen die minder interesse in horloges hebben niet weten dat de ontwerpen gekopieerd/gestolen worden.

Uitstekende horloge. Seiko NH35 uurwerk, all stainless steel, loopt perfect, 200m waterdicht, aangenaam op de pols. Ik ben fan. :blush:

12 likes

En TGV, heeft hij minder interesse in horloges denk je?

Moeilijk te zeggen. Ik vermoed dat aandacht en kijkcijfers net iets meer interesse hebben.

Ik kijk overigens graag naar zijn filmpjes als het onderwerp mij trekt. Maar hij is niet echt mijn type.

Goedkoop aftreksel vind ik wat ‘harsh’, maar een klassieker is het zeker niet. Daar is het ontwerp niet origineel genoeg voor.

Gewoon niets mis met Invicta.
Leuke horloges voor weinig!

7 likes

Zit die cyclops nou zo scheef?

Invicta pro diver is een prachtig horloge,helaas heb ik er zelf niet. Jan

En dat Invicta met de grond gelijk maakt zegt wel iets over het snobisme waar vele horloge liefhebbers last van hebben. Omdat het niet the real deal is. Maar het doet prima waar het voor gemaakt is, en het is voor bijna iedereen bereikbaar. Prima toch? Dat het een hommage dan wel een slechte kopie is boeit me niet. Een echte Submariner kan en wil ik niet betalen. Maar dat het origineel een klassieker is staat vast. En de Invicta is een fijne klatser.

5 likes

Lelijke ontwerpen, veel te grote uit proportie horloges, twijfelachtige verkoop tactieken, de vele hommages (lees het meeliften op andermans ontwerpen en succes). Genoeg mis met t merk. :upside_down_face:

Niet iedereen, maar wel veel mensen weten niet eens wat hommages zijn of de horloges waarop de ontwerpen gebaseerd zijn. Op die mensen doelde ik.

Dan zijn er oneindig veel andere ontwerpen dan eentje gebasseerd op de Rolex sub.

1 like

Ja het is geen Seiko natuurlijk.

1 like

Ik heb ook een Rolex SD en vele andere top merken.
Dus dat maakt mij niets uit.
Ik koop gewoon wat ik leuk vind sus ook Invicta.
Snobisme heb ik geen last van

7 likes

Ik zou Rolex wel eens een horloge willen zien maken van onder de €100,- (Dat ook nog eens verkrijgbaar is)

2 likes

Tja de mijne doet het prima, al moet ik zeggen dat ieder merk een vergelijkbaar model heeft. Hij doet wat hij moet doen en over de waterdichtheid maak ik me nooit zorgen. Als hij kapot gaat dan is er geen man overboord. Geen idee hoe lang de houdbaarheid is. Ik doe geen uitspraken over duurdere merken want daar heb ik geen vergelijkingsmateriaal voor. Respect voor allen!

1 like

Is al jaren een exemplaar in mijn verzameling horloges.

2 likes

Teveel hommage teveel ketslelijke horloges en dat hele teleshopping imago wat toch aan het merk kleeft trek ik niet.
Nu van voor, 2 halen 1 betalen :tired_face:

En dit kan ook echt niet. :rofl:

1 like