Invicta Pro Diver: klassieker of goedkoop aftreksel?

Ik heb een tijd lang een prodiver gehad en die is helemaal afgeleefd, was een prima beater.

Ik ben van mening dat mensen moeten kopen wat ze willen. Ik zelf blijf weg van de Chinese markt, maar dat wil niet zeggen dat ik anders naar die mensen kijk.
Ook ik heb zeer recentelijk een tweetal Steinharts gekocht, een hom aan de 1655 mcQueen en een pepsi zwembadzomerklatser.

Prima gebruiksvoorwerpen waar je niet zo voorzichtig mee hoeft te zijn.
Dat vind ik dan leuker dan een G-shock om de pols.

Ik denk ook dat niet iedereen het budget heeft om even een Rolex te kopen, laat even staan de beschikbaarheid en de lange wachtlijsten.

Je kan er van vinden wat je wil, en natuurlijk is het ook meeliften van de merken op het succes van het design van de bekendere merken.

Maar als je puur naar bang for buck kijkt.

Tgv heeft het ook altijd over het snobbisme. Ik ben het daar altijd wel mee eens.
Kijk gewoon naar jouw wensen en jouw budget.

En natuurlijk zijn er voor dat geld ook Seiko’s en Orient, en Citizen’s.

Koop waar je gelukkig van wordt.

2 likes

Ik ook denk ik, maar het prijsverschil is toch aanzienlijk. Een Invicta Prodiver kost ongeveer 100 euro maar is ook regelmatig voor een euro of zeventig te vinden. Een NY0040 of een Kamasu kost eerder 175 tot 200 euro.

Dat scheelt toch bijna een volle tank benzine :joy:

2 likes

Ik heb er zelf 2 gehad (blauw & zwart), het waren echt prima horloges en heb ze met veel plezier gedragen tot ik ze overdeed aan een familielid.
Voor het geld krijg je veel horloge en dat was in mijn studenten/begint met werken periode zeker een pré.

Een klassieker kan ik het zeker niet noemen, maar een slap aftreksel toch ook niet. Voor de mensen die een Submariner-stijl horloge willen, (veel) minder geld eraan uit willen geven en voor wie een replica zeker geen optie is, is de Invicta echt een prima keuze.

2 likes

Nou ik moet zeggen, die Invictamensen weten wel hoe ze een feestje moeten bouwen. :partying_face: :champagne: :clinking_glasses: Dat zie ik een stelletje Seiko-eigenaren nog niet doen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja, daar heb je een punt, vind ik. Wél een heel betaalbaar horloge in de stijl die jij gaaf vindt en dan niet kiezen voor een replica is gewoon :+1:.

3 likes

Die zijn ook niet goed uitgelijnd.

De promo video is zo over de top ordinair dat kunnen alleen Amerikanen op die manier.

1 like

Het is onder de goedkope aftreksels een klassieker. Wie is er niet groot mee geworden?

Ja, dit is zo bizar, zo surrealistisch en daardoor toch ook wel fascinerend om te kijken. :hushed: :crazy_face:

1 like

Ik heb een Pro Diver om echt zorgeloos te dragen. Strand, klussen, tuinieren etc. Hij mag krassen en butsen krijgen en is ie stuk dan haal ik er mijn schouders over op. Met de duurdere horloges in de verzameling is dat toch anders. De overeenkomst met de looks van een sub heeft geen enkele rol gespeeld bij mijn overwegingen tot aanschaf. Zowel positief als negatief niet.

2 likes

Met de komst van de Chinese merken, die betere specs leveren voor dezelfde, of soms lagere prijzen, zie ik de toegevoegde waarde van de Invicta niet meer.

Dit is echt zo’n HF antwoord :joy: “Ja, waarom spaar je gewoon niet even voor het dubbele van je budget???”

3 likes

Overigens niet bedoeld als call-out naar jou specifiek toe, meer dat je dit nogal vaak ziet bij advies-draadjes :grin:

2 likes

Ben het ook zeker met je eens dat je tussen 200-400 meer horloge voor je geld krijgt.

Ik vind vooral de logo woede en het groteske plaatsen van zowel logo als merknaam erg lelijk bij Invicta. Daarom zou ik het zelf nooit aanschaffen. Maar ze bieden wel “bang for buck”

Ik krijg er altijd het G-STAR T-shirt gevoel van. :dizzy_face:‍:dizzy::nerd_face:

Lang, lang geleden in het grote dierenbos zocht ik een duikhorloge, ik stuitte hierbij via het web op de Pro Diver.
Na wat onderzoek en het bekijken van div. filmpjes op het web heb ik toen gekozen voor een SKX007.
En daar was deze Braamstruikse binnenpad bewoner heel blij over en is dit nog steeds :grin::+1:

M’n prachtige Invicta Pro Diver 1953, 40 mm automaat Seiko NH35A.

12 likes

De titel icm met het filmpje zijn 2 verschillende zaken. Denk qua stelling dat hij misschien nog wel eens gelijk kan hebben, afgezien of het een hommage, kopie, slap aftreksel of wat dan ook is…. Feit is wel dat je voor dat geld verdomt veel waar voor geld krijgt…

Heb er zelf een. Leuk hoor maar gewoon een weggooi horloge. Wil je kwaliteit neem je beter een San Martin hommage.

Lekker fout.

Wat een Chinese rotzooi :skull:

Omdat je voor 100 Euro een tijdje terug ook gewoon een Seiko 5 big mil scoorde die 100m waterdicht was, een automaat aan boord had en wel een eigen ontwerp was. Of een G-shock.

Zeer te spreken over de Invicta 1953.
Gewoon een heel fijn horloge voor net iets meer dan 100 piek hier op het forum gescoord en gaat graag volkomen onbezorgd mee op de boot

4 likes