Invicta Pro Diver: klassieker of goedkoop aftreksel?

Of de sub de eerste duiker was is niet echt belangrijk na al die jaren is de sub voor heel veel mensen het ontwerp wat als het duikhorloge wordt gezien. Dat hebben ze heel knap gedaan.
Succes doet verkopen en daarom zijn er zoveel hommage’s niet uit respect.

Houd het netjes a.u.b.

1 like

Sorry dat ik me (weer) hierin meng. Kunnen we beginnen met het onderscheiden van meningen over argumenten en personen?
Ik hoop dat dit een forum is (blijft) waarbij je over argumenten kan blijven zeggen wat je wilt zolang het niet gaat over de persoon zelf.

2 likes

Wat mij betreft wel!

Absoluut mee eens.

Het is een hommage aan een submariner die sinds 1954 het levenslicht niet meer heeft gezien, een four digit referentie die me even ontschiet.

Nu zijn four digit subs ook veel meer horloge dan five digit of modernere modellen. :blush:

No shit.

Maar wat was de relevantie van je opmerking?

Wanne onzin. Modern is veel meer horloge. 4 digit subs zijn wel ontzettend vet

Geen probleem, dat is jouw mening :ok_hand:t2:

Jij ziet het verschil niet tussen dit

en dit

of een ander geval zoals dit

en dit

Lijken allemaal op elkaar. Wat is je punt?

Tja als we zo beginnen lijken jij en ik ook op elkaar, 2 oren, 2 ogen, een neus, haar op onze bol. Alleen er is buiten dat nog wel een verschil dat ik de vrouwen van me af moet slaan en ze met een boog van 3 meter om jou heen lopen.

3 likes

:rofl:

4 likes

Tegenwoordig staat “hommage” alleen vaak gelijk aan “1-op-1-kopie met een andere naam op de wijzerplaat”. Ik snap dat mensen en bepaalde look nastreven en vind het niet noodzakelijk een slechte zaak, maar van enige originaliteit is bij 98% van de “hommages” natuurlijk in de verste verte geen sprake.

2 likes

Die blancpain is echt anders… :kissing_heart:

Heel ander bandje én ze hebben bezuinigd op de lume op de urenwijzer :rofl:

Zelf heb ik deze een poosje terug op de gok tweedehands voor een ‘scherpe prijs’ gekocht, maar heb nog nooit een aankoop zo snel weer te koop aangeboden. Hoog kermisgehalte en heeft in de verste verte niets weg van een Rolex/Tudor etc. Grof, groot, slechte afwerking en met koeienletters ‘Invicta’ op de zijkant van de kast gegraveerd. Rammelend bandje waarvan de endlinks niet helemaal lekker aansluiten…zo kan ik nog wel een poosje doorgaan, het is in elk geval niet mijn ding.

Niets mis met hommages als het om horloges gaat. Lekker rocken wat je zelf wilt.

Wat ik wel vreemd vind is bijv. Kunstleer dat onder het mom van ‘vegan leer’ wordt verkocht.
Dat mensen daar intrappen en gewoon net zoveel betalen als voor echt leer. Kunstleer ken ik alleen als iets voor de armen die geen fatsoenlijke schoenen konden betalen.

1 like

Een groot deel van de auto industrie is inmiddels al overgestapt op vegan leer. De ontwikkelingen daarin zijn dermate groot dat het verschil bijna niet te merken is.

https://www.ad.nl/auto/onze-auto-s-worden-steeds-slechter~a694806f/

Je betaalt inderdaad steeds meer voor steeds slechtere kwaliteit.

Dat is überhaupt de huidige tendens, geldt niet alleen voor auto’s

Ja dat snap ik.

Het ging even over het gebruik van nepleer (wat gewoon kunststof is) en dat dan verkopen als zijnde ‘vegan leer’ en dat mensen daar dan intrappen. Dan ben je redelijk gespeend van gezond verstand en elke vorm van kritisch denken. Slik lekker alles wat ze je serveren