Invicta reparatie door Vouwfietser

Hallo allemaal!

Tijdje geleden had ik al een topic gemaakt over een Invicta die ik heb die in slechte staat is en gerepareerd moet worden. Nu heb ik dit horloge bij onze vertrouwde forumlid aangeboden @vouwfietser !
Het leek mij leuk om een topic te openen om de reparatie updates te melden, maar ook om een vraag met jullie te delen namelijk: wat moet ik met het horloge doen wanneer hij terug is.

In zat aan de volgende opties te denken: 1. Verloten 2. Houden 3. Doorgeven (dat hij van forumlid naar de volgende wordt doorgegeven) 4. Verkopen

Laatste heeft niet mijn voorkeur meer. Hierbij een aantal foto’s hoe het horloge voor de reparatie eruit ziet.

12 likes

Eerste update

Ik heb je Invicta open gemaakt. Er is in het verleden al iets met de interne bezel gedaan. Aan de tweede kroon hoort een as met tandwiel, dat ontbreekt, zie foto’s. Deze kroon is vastgelijmd.Ook de bezel heeft beschadigde tandjes dus moet ook vervangen worden.

Deze onderdelen ga je niet zomaar meer vinden, dus de interne bezel gaat niet meer werken. Wil je evengoed nog dat ik het horloge een service geef en de dag/datum repareer?

Wat ik zou kunnen doen is de intere bezel vastlijmen netjes op 12 uur dan oogt het in ieder geval aangenamer.

Of je moet een perfecte donor kast met bezel vinden…Dus wat moet ik doen?

1 like

Ik zou het lekker zelf

Je hebt het gekocht en er dus voor betaald en ik neem aan dat de reparatie ook niet gratis is. Plus dat er ook nog eens geen grotere invicta liefhebber op het hele forum te vinden is dan jijzelf.

5 likes

In het kader van evangelisatie kan je deze alleen aan Candide geven …

2 likes

Dit gaan doen

1 like

Bijna onmogelijk. :sweat_smile:

Wat leuk dat je dit deelt.
Veel succes.

En ik zou zeggen, houden. Want het is echt voor jezelf.
Al vind ik doorgeven ook wel een leuk idee :thinking:

Laat dat ding fixen en bezel vastlijmen. Dan is het uurwerk goed, heb je een toonbaar en werkend horloge dat je hoppa, zo over kan zetten in de donorkast die je binnen nu en tien jaar vindt.

3 likes

Wel een aparte Invicta trouwens, is de band origineel?

Leuk topic, ben benieuwd.

Ja origineel

2 likes

:hushed: oké, dat had ik niet verwacht.
De sluiting ja, maar de band nee.
Ik vind de band er te nieuw uitzien voor het horloge.
Kan ook aan mij liggen hoor :relaxed:

Volgens mij kan jij deze het best op waarde schatten. Zelf houden en op zoek naar de donor.

Update:

Kasper,

Ik ben bezig met het uurwerk uit de Invicta. Er zit geen ETA in maar een FHF 908.Op zich ook een prima uurwerk.

Maar er heeft in het verleden iemand aan het horloge zitten klooien, dat zie je al aan de bezel. Ook de automaat brug is een afwijkende kleur, dus er ie een ander uurwerk gebruikt om deze te fixen. Zie foto.

Blijkbaar hebben ze een FHF 905 zonder dagaanduiding gebruikt als donor. Want ik heb met veel moeite en research uitgevonden waarom deze niet functioneert. Het datumverzetwiel van een 905 is gebruikt. Zie foto 3 op 12 uur. Deze heeft alleen een vingertje om de datum te verzetten niet een tweede vingertje om ook de dag mee te nemen.
De foto van ebay laat een datumverzetwiel met twee vingertjes zien. linksboven in de foto.

We moeten een FHF 908 datumverzetwiel vinden en als het even kan ook een datumring want die is helemaal niet mooi meer.

Ik ga dus op zoek naar een donor😅

4 likes

Om een lang verhaal kort te houden :wink:

Het is wel een heel project geworden.
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

Kosten nog moeite worden gespaard, zo zie ik dat het liefst bij anderen.

Klasse Casper.

4 likes

Hoezo van anderen😆

Op ebay: Vintage WALTHAM FHF 908 Automatic Watch Movement RUNNING TICKING

Ik heb ook nog gezocht naar een Invicta 27378, maar dan kom ik op een heel ander model uit…

1 like

Welk model kom je dan op uit?

Ik heb overigens al een donor gevonden. :wink:

3 likes