Invicta reparatie door Vouwfietser

Weet de donor dat ook al ?

4 likes

Pro Diver Model 25378. Die ziet er een beetje anders uit :smiley:

:joy: haha jaja

Is die interne bezel niet te fixen door het betere plak en zaagwerk?
Ah, je hebt een donor gevonden. Hopelijk werkt dadelijk alles weer naar behoren.

En lekker zelf houden natuurlijk.

Heb dat ook aan @vouwfietser gevraagd. Maar die zegt dat daar niks meer aan te doen is.

Kasper,

Ik ben bezig met je Invicta, de opwindveer is gebroken dus hij geeft nog maar een klein beetje kracht. Ook de balans loopt nog niet zoals het hoort kan komen door de heel slappe veer of doordat de spiraal niet goed zit.Alles gaat dus weer uit elkaar dan probeer ik eerst de veer van de donor.Als meer kracht niet helpt ook de balans van de donor.

1 like

De voorlaatste reactie was al weer 5 uur geleden, dan maar gewoon zelf weer een aanvulling :thinking:

Wat bedoel je?

Arie_Kabaalstra is zijn forum naam.
Jan is zijn voornaam en hij maakt Dumet horloges
http://www.dumetwatches.com/
En carbon klompen

@Arie_Kabaalstra

Kun jij ons helpen?

Wat is de vraag?

Horloge waar vouwfietser mee bezig is heeft wat problemen met de interne bezel, nu zei vouwfietser dat jij misschien kan helpen met de beschadigde tandwieltjes.

zo te zien is de vertanding op de Interne bezel ook naar de “eeuwige schrootvelden”… dat wordt op zijn zachtst gezegd een lastige…

Wat ik zo kan verzinnen, is:
-Vertanding eraf draaien
-nieuwe ring met vertanding maken en op de bezel bevestigen
-nieuwe as met nieuw tandwieltje maken

hoop werk…

2 likes

Waarschijnlijk ook duur of niet?

Ik vrees van wel… een donor zal goedkoper zijn…

Dat is jammer. Kan die niet vinden. Hoopte dat jij een suggestie had.:grimacing:

De komende 30 jaar zoeken. Dat is ook een optie toch? Gaat je vast in minder tijd lukken.

Alleen Arie kan zoiets bedenken :+1:

2 likes

@Arie_Kabaalstra wat zou zoiets kosten? Als het een paar tientjes zou kosten voor zulke onderdelen dan zou ik dat niet erg vinden. Maar dan is het nog de vraag of het wel waard is en of @vouwfietser hier tijd en geduld voor heeft.

Mag ik daar met een weekje ofzo even op terug komen?.. Momenteel drukte met het opruimen van de werkplaats en het afronden van wat andere klussen…

2 likes