Invicta reparatie door Vouwfietser

Natuurlijk neem je tijd. Er is hier geen haast bij. :slight_smile:

Ondertussen een update: heb voor een enkele tientjes een goed uurwerk aangekocht bij EBay die ik in de loop van aankomende maand zal ontvangen. Wanneer ik het ontvang zal het direct weer doorgestuurd worden naar vouwfietser.

2 likes

Had je niet beter het adres van vouwfietser aan de verkoper kunnen doorgeven? :joy:

Moet ook nog een horloge toevoegen die van vouwfietser een poetsbeurtje krijgt.:innocent:

1 like

Dan is het helemaal top zo! Kun je zelf alvast even lekker gluren naar het donoruurwerk, is toch leuker dan alleen maar de fotoā€™s van vouwfietser. :smiley: Hoewel die natuurlijk ook hartstikke fijn zijn. :relaxed:

1 like

We hebben heel veel baat gehad bij de donor!
De veer is gebruikt. Ook de balans van de donor was beter dan die er in zat.
Bovendien is de balans van de donor koper niet staal dus het oogt beter.
Ook het complete automaat deel van de donor heb ik om deze reden gebruikt. Alles in een kleur ziet er zoveel beter uit. Kijk maar naar de foto van je uurwerk.
En de datumring was mooi i.t.t. die er in zat.

Vandaag heb ik het uurwerk af kunnen maken, met een prachtig resultaat op de timegrapher zie de foto.

Nu een paar dagen testen

7 likes

Hi,

Top, en wat een mooie waardes op de timegrapher! Geniet van het horloge

Groet, Vincent

1 like

Ik ben dus weer de hele avond met de datum bezig.
Wat is nu het probleemā€¦

Het donor onderdeel heeft dus een vingertje voor de dag van de maand en eentje voor de weekdag.
Als beiden vast zijn kan je nooit de juiste weekdag en datum combinatie krijgen.
(Maandag blijft de derde dinsdag de vierde enzovoorts)
Daarom is het vingertje van de datum zo geconstrueerd dat deze veert en alleen verder zet, bij terugdraaien blijft de datum gelijk en vooruit draaien zorgt dat de datum weer eentje verder springt. De weekdag blijft dan gelijk.
In het donoronderdeel werkt nu juist het verende vingertje niet.

Vanavond dus de datum helemaal uit elkaar gekaald en de minuscule veer in dit plastic vingertje weer in orde gemaakt.
Uiteindelijk lijkt het te functioneren. In het weekend de rest van de datum maar weer monteren.
Hopelijk komt het toch nog goed.

3 likes

Je Invicta zit weer in elkaar,
Het niet goed functionerende donoronderdeel is gerepareerd de datum werk weer zoals het bedoeld is.
Het uurwerk loopt ook mooi en nauwkeurig.

Uiteindelijk is het een enorme klus geworden, ik heb er echt weken aan gewerkt en moest steeds overnieuw beginnen omdat het uurwerk inmiddels uit drie oude en versleten exemplaren met veel mankementen is samengesteld. Dat geeft niet het is hobby.

3 likes

heb nog n oude mortima kast liggen met zon inner draaienede bezel geloof ikā€¦that would do the trick maybe??:wink:

1 like

Misschien wel. @vouwfietser is dat iets?

Vandaag bij Vouwfietser mijn horloge opgehaald. Resultaat was mooi, ook wat horloges laten afstellen en heb hem gelijk een leuke nieuwe opdracht gegeven. :grimacing::grimacing::grimacing:

1 like