Ik kom regelmatig reacties tegen dat Invicta slechte service geeft en dat je met een Invicta een wegwerp horloge aanschaft. Nu zoveel Invicta’s zijn verkocht hier op het forum leek mij het wel leuk om eens over de service van Invicta te hebben, want tjah wat als je een probleem hebt met je horloge?
Ik ben weleens in Hedel geweest bij het hoofdkantoor van Invicta Europa. Daar is mij verteld dat ze proberen om voor ieder horloge die ze hebben minimaal 1 horloge service pakket te hebben, dat betekent dat ze heel wat van die service pakketjes met onderdelen op voorraad moeten hebben. Ik heb weleens begrepen dat er jaarlijks een aantal honderd duizend Invicta’s hier in Europa worden verkocht. Als ze daar dus onderdelen op voorraad van moeten hebben dan lijkt mij dat een godsonmogelijke opdracht, toch doen ze dat.
Ik ben dus reuze benieuwd wat jullie ervaring is met Invicta service? Ik zal eerlijk zijn dat toen ik zag dat Invicta voor duizenden (misschien wel tienduizenden) horloges onderdelen op voorraad hebben, dat ik best onder de indruk daarvan was. Er wordt weleens gedaan alsof Invicta een merkje is wat in een schuurtje bij iemand in elkaar wordt gezet. Maar nu naar mijn ervaring: ik heb nooit problemen gehad met mijn moderne Invicta horloges, behalve een keertje met een band. Maar die kon ik dus simpel nabestellen, met een paar dagen zo in de brievenbus. Dus dat was top. Ik heb ook weleens mensen verwezen naar Invicta service omdat ze een schakel of iets anders nodig hadden. Maar ook die problemen werden opgelost. Ik ben dus redelijk positief wanneer het gaat om Invicta’s service. In mijn ogen moeten we dit natuurlijk altijd in perspectief zien, we hebben het hier niet over horloges van minimaal 2k, maar over horloges van enkele honderd euro. Toch een hele klus lijkt mij dat, ook gezien de uitgebreide catalogus van Invicta. Invicta top!
Ik begreep wanneer ze dus inkoop doen dat ze sowieso voor ieder ingekocht horloge een servicekit in huis willen hebben. Los van andere horloges die ze dus niet hebben ingekocht en misschien ook bestellen.
Je begrijpt toch wel wanneer je aan nabestellen gaat doen dat een service dan plotseling heel lang gaan duren. Overigens we hebben het over honderden duizenden horloges die per jaar verkocht worden. Daar komen dus niet een handje vol van terug uiteraard. Hoe meer je verkoopt, hoe meer je er ook voor een service terug krijgt.
Nou het is dus wat ik zeg. Ze verkopen jaarlijks een x honderd duizend van die dingen waarvan ze dus minimaal van ieder stuk iets op voorraad willen hebben.
Oke laat ik eens de moeite nemen om dit uit te leggen.
Jantje verkoopt blauwe en rode fietsen.
In een jaar verkoopt hij 1000 rode en 500 blauwe fietsen.
Op een dag besluiten alle eigenaren collectief volledig gecoördineerd en tegelijk hun fiets aan gort te rijden tegen een boom. En die dag erna allemaal tegelijk hun fiets bij Jantje langs te brengen. Dit is namelijk compleet normaal gedrag . En nu heeft Jantje 1000 rode en 500 blauwe fietsen te repareren.
Hè shit Jantje heeft voorraad problemen.
Oh je hebt gelijk! Damn wat zat ik er naast zeg ! domme stuurman die ik ook ben!
Bandje, pinnetjes, kast, uurwerk, bandje en bezel zag ik in zo’n doosje zitten. Ook miniverpakkinkjes met vloeibaar spul (olie en dat soort spulletjes denk ik?)
Natuurlijk want het zou gek zijn wanneer dus een aantal van die fietsen niet gerepareerd kunnen worden omdat onderdelen niet beschikbaar zijn.
Of dat iemand zijn horloge maanden kwijt is voor een service.