Invicta service

Ik denk ook niet dat ze daar vanuit gaan, wel dat er onderdelen voor ieder model aanwezig moeten zijn. Sommige zijn ook uitwisselbaar met andere modellen. Maar met de grote aantallen die er worden verkocht. Laten we zeggen: ze verkopen ieder jaar 400.000 horloges hier in Europa. Met zulke aantallen die ieder jaar verkocht worden moet je denk ik toch echt wel iets op voorraad hebben.

Persoonlijk heb ik een zeer goede ervaring met hun service center.
Ooit een Invicta 9401 ( explorer hommage ) gekocht in niet al te beste staat en die laten servicen en voorzien nieuw glas.

Ik kreeg een heel duidelijke offerte en tijdspad voor de reparatie.
Tussentijds werd ik keurig op de hoogte gehouden van de voortgang en ook de snelheid van afhandeling was super.
Binnen een dag of tien had ik hem geserviced retour.

Zeer netjes.

12 likes

Super! :smiley:

2 likes

Ben je uit om hier te trollen of?

Maar goed, kies een kleur zou ik zeggen:

Ik heb niks tegen invicta zoals je weet, ben erg blij van die van mij, maar wat een verschrikkelijk slechte business zou dit zijn :zipper_mouth_face:

Nu gaan ze er dus vanuit dat elke klant terug gaat komen omdat er iets mankeert aan het horloge. Als je ze weer ziet, raad ze dan even aan om bij te gaan houden hoeveel procent daadwerkelijk terug komt voor een service, na hoe lang dat is, etc… beetje data analyse op los laten gaat ze een hoop geld besparen, zowel in onderdelen als opslag.

Ik kan me nog herinneren dat een tijd geleden een interview werd gepost met de CEO van Invicta. Daarin zei hij ook dat de meeste horloges gewoon modulair zijn opgebouwd uit het (her)combineren van allemaal verschillende opties.

Zie je heel goed terug in bijv de pro diver lijn. Dat maakt service juist weer makkelijker natuurlijk, omdat service kits niet exclusief voor 1 model gebruikt kunnen worden!

Wel leuk stuk om te lezen @Chillekasper! Ik las het vol verbazing eerlijk gezegd :grin:

1 like

Bedoelde het niet slecht. Ik dacht gewoon eventjes dat je niet oprecht uit was op een normaal gesprek hierover. :smiley:

Ze zijn geloof ik ook deels uitwisselbaar. Maar ze gaan er niet vanuit dat iedere klant terug komt. Maar ze hebben wel een voorraad voor het geval iemand terug komt. :sweat_smile:

1 like

Dan gaan ze er in principe dus wel vanuit dat iedere klant terug komt, anders zouden ze het als onnodig beschouwen om voor ieder horloge een service kit te houden.

Das het mooie aan data. Als je weet dat bijv 2% van je horloges een probleem heeft dat niet wordt opgepikt in de QC kan je precies uitrekenen hoeveel service kits je op voorraad moet houden om in 99.9% (kan trouwens elk percentage zijn dat jij als bedrijf wil) van de gevallen genoeg onderdelen op voorraad te hebben. En dat is echt niet een service kit per horloge op voorraad houden!

4 likes

Mooi topic weer :joy:

Het gaat over horloge’s. Laten we het daar maar ophouden…:expressionless:

2 likes

De service van Invicta Tja!
Ik blijf erbij dat de bandjes van de meeste Invicta’s niet zo goed zijn.
Met uitzondering van de Grand duiker die beter zijn.
Misschien kan je dat eens doorgeven aan Invicta Blikken bandjes!
Ik vrees ook voor de nieuwe die eraan komt de BB zal ik maar zeggen.
Volgens mij zit er een bandje van de pro op? Hoop het niet.
Maar bij mij is zo’n bandje uit elkaar gevallen de Rivit pin viel eruit.
Pennetje van 0.99 mm met kopje erop.
Ik Invicta gemaild en gevraagd of ze zo’n pennetje konden opsturen.
Pers het er zelf wel in.
En aangegeven dat ik het wel slordig vond dat het er zo uit kan vallen. Foute maat pers passing!
Kon niet wel een slotje voor E 18 Plus verzend kosten!!
Wat ik vreemd vind mag niet gebeuren toch Maar ja het is Invicta dus!
Dus die onderdelen doos van hun is wel klein vind ik niet zo groot.
Echter voor mij geen probleem heb er zelf maar even een gedraaid.
En er keurig ingeperst. Opgelost!

1 like

Een microvezel doekje en drie weesgegroetjes.

13 likes

En een 97% kortingsvoucher voor de volgende…

5 likes

Al die zwarte wijzerplaten doet mij denken aan quote Henry Ford.

One of Henry Ford’s famous quotes about the Model T was, “Any customer can have a car painted any colour that he wants, so long as it is black.” The Model T only came in black because the production line required compromise so that efficiency and improved quality could be achieved.

Vul voor car dial in en voor modelT invicta

Jakkes! Wat een ontsporingen in dit item. Kernvraag: deugt de service van Invicta wel of niet? Doet Invicta Europa in Hedel het redelijkerwijs goed of niet? Er zijn een paar overtuigende positieve ervaringen, er is gemopper over de kwaliteit van de blikken bandjes en er is een negatieve, doch zelf opgeloste, ervaring over een pinnetje.
Dit roept al met al om een diepgaand onderzoek. Programma Opgelicht, Tros Radar?
Of kunnen we het hier zelf op een volwassen manier managen, zonder te vervallen in doldwaze imaginaire voorbeelden van als … dan … met blauwe en rode fietsjes?

7 likes

Het zit me trouwens nog steeds niet lekker dat ik vroeger nooit een rood fietsje heb gehad :slightly_frowning_face:

5 likes

Wel een blauwe ?

Dit is nu al de leukste freudiaanse verspreking van de dag. :smile:

9 likes

Prima service. :ok_hand: Heb in het verleden een keer wat gehad met een Pro Diver 8926OB. Was een index losgelaten. Werd snel en zonder problemen opgelost. Bij ieder merk horloge kan er wel eens iets gebeuren. Dat ze reserve parts op voorraad hebben is alleen maar goed en lijkt mij ook heel normaal gezien de aantallen die ze verkopen. Bij andere merken met een “wereldwijde garantie” wel eens andere ervaringen gehad. Sterker nog, die helpen je niet eens. Dus mijn ervaringen met Invicta en de service zijn prima. :ok_hand:

1 like

Op de foto’s die je laat zien staan toch geen miloenen setjes, ik zie er nog geen 5000. :joy: