Invicta vs Omega

Haha, de bedoeling van mij was ook om er een beetje een ludieke vergelijking te maken. M’n Omega Seamaster heb ik in 2018 gekocht en was ongeveer 36 keer duurder dan m’n Invicta Pro Diver. Op dit moment zit ik met een mooi boek in de tuin met de Invicta 1953 om, het is zoals je schrijft voor dat geld een heerlijk horloge. Het is praktisch gezien mijn “korte broek” horloge of “zwembroek” horloge. Met m’n Seamaster om, heb ik het gevoel dat ik iets voorzichtiger moet zijn, terwijl ze beide even degelijk aanvoelen. Helaas heb ik geen trailer meer, zodat m’n zeiljol al jaren werkloos achter de schuur ligt, anders ging m’n Invicta mee zeilen en niet m’n Seamaster😀.

4 likes

Ik heb ooit de Seamaster als beater gekocht … daarom voor de discontinued quartz grab and go versie gekozen. Goedkoper en altijd op tijd en … leuk omdat hij discontinued was. Veel te mooi horloge voor een beater natuurlijk.
Toen kwam de SKX als beater.
Bleek ook te mooi voor tuinieren, grasmaaien en aan de motor sleutelen.
Dat is nu de Invicta.
Maar wellicht komt er ook nog een G-shock …

Vind je vergelijking wel super omdat je de Invicta als een horloge op zijn merites beschouwd zonder al te veel forum correcte vooroordelen erin :slight_smile:
Het is een horloge waarvan ook ik kan genieten.

1 like

Leuk verhaal. Invicta heeft ook wel iets weg van deze.

3 likes

Las dit topic en toevallig ook jouw reactie zojuist nog even door, nadat ik vandaag de Invicta 1953 om de pols had.
Na meer dan twee jaar is m’n conclusie dat dit eigenlijk een perfect horloge is, vooral met een leren band:

6 likes