Er staat er 1 in het blauw voor 95. Ik heb momenteel enkel horloges met saffier vandaar de terughoudendheid. Wat vind jij van de weerbaarheid en als je de band vergelijkt tussen de basis Seiko (skx) en jou invicta… voelt hij degelijk/zwaarder en rammelt hij ook zo ?
De originele stalen band van de Invicta 1953 is veel mooier (en stiller) dan de originele stalen band van de SKX.
Oké bedankt hans
Graag gedaan Bert!
Leuke review! Twee verschillende horloges in prijsklasse.
Persoonlijk vind ik de “matte” afwerking van de Invicta erg gaaf. Of lijkt dit alleen maar zo op de foto?
Goed verhaal! Was leuk om te lezen.
Dank je wel Martin, de Invicta is in het echt ook erg fraai afgewerkt, inmiddels heb ik 6 Omega’s, maar de Invicta 1953 blijft! Het matte t.o.v. het gepolijste is inderdaad mooi.
Dank je wel Mike!
De Invicta wil ik misschien wel aan mijn collectie toevoegen. De Omega ook wel, alleen daar moet ik nog wel “even” voor sparen.
Wat een interessante vergelijking. Bedankt voor dit mooie stuk!
Precies, alles op z’n tijd😀!
Dank je wel!
Die staat nu in het blauw zag ik. Vind het zelf een mooi horloge.
Saffier zit er zo in hoor.
Hm🤔 daar heb ik nog niet over nagedacht. doe jij dit ?
Mooi stuk,
hoe kunnen ze de Invicta er nog steeds voor maken…
Nu maar eens zoeken naar eentje uit '61…
Dank je wel Ferry, inmiddels heb ik de Invicta al weer meer dan een jaar, de Omega al meer dan drie jaar en ze bevallen nog steeds prima. Ook heb ik de Invicta bij het zwemmen gedragen, geen enkel probleem. De Seamaster en de “1953” staan vaak gebroederlijk naast elkaar in m’n horloge kastje😀.
Dank je wel Ferry, ik zag het, maar ik las wel door de regels heen👍🏻.
Mooi stuk… Voor mij ook impulsieve actie geweest mee te doen met de inkoopactie toen. Ik heb hem nog steeds en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben!
In juli 2020 - na de hype - van @Magnel de Invicta gekocht, voornamelijk voor mijn zeilvakantie. Lekker veilig op een nato.
Gewoon een prima horloge voor dat doel.
Heb ook een Seamaster en vind de vergelijking niet helemaal eerlijk en kloppend @HansT.
De SMP is veel mooier en verfijnder qua afwerking maar dat is ook logisch.
Niettemin is de Invicta heel erg geslaagd en bizar veel bang for the buck.
Ik moest wel even over de drempel van het logo heen en dat je toch echt met een beetje een goedkope rip off loopt.
Inmiddels heeft de Invicta - met het discontinueren van de SKX door Seiko - een beetje die plek in de roulatie overgenomen.
Voor mij dus wel een beater.
Hoewel hij - omdat hij bij mij standaard op een nato zit - ook geregeld casual om mag als ik snel zin heb in een nato en geen zin heb om eerst een bandje te wisselen.