Invicta vs Omega

:+1:t4:(m’n likes zijn weer op)

:+1:t4:(i.pl.v. een like)

2 likes

Er is nog iets dat ik had willen benoemen in het artikel, namelijk het volgende, het uurwerk van de Invicta Pro Diver 1953 is een Seiko NH 35 A, dit uurwerk heeft standaard een datum aanduiding, maar een datum venster past niet bij de bedoelde uitstraling van dit horloge.
De kroon heeft hierdoor drie standen, zoals de meeste horloges met datum. Een keer uittrekken is de eerste stand voor handmatig opwinden, de tweede stand is de datum, de derde stand is de tijd.
De tweede stand heeft dus wel een functie, maar dat is onzichtbaar gemaakt, omdat een datumvenster niet past bij de bedoelde uitstraling van het horloge.
Als je toch aan de kroon wil draaien in de datumstand, dan is het belangrijk dat het horloge op ongeveer half zes staat, zodat de tandwielen in het horloge op “veilig” staan. Doe je dit niet dan bestaat de mogelijkheid dat er iets in het uurwerk kan beschadigen.
Ik vond het (misschien ten overvloede) belangrijk om het toch even te vermelden.

6 likes

Nou Hans, geen slecht rijtje😁

1 like

Haha, er is sprake van een stijgende lijn😀

1 like

Wat een leuke vergelijking! Ik deel je enthousiasme over het horloge. Had er geen ervaring mee, ben een beetje meegegaan in de hype van het forum maar nu blij verrast. Ik zie elders wat zure reacties op de vergelijking maar ik vind het juist op een respectvolle, fijne en leuke manier gedaan met een vrolijke insteek. Dank!

2 likes

Dat was ook de bedoeling, dank je wel!

2 likes

Leuk om te lezen. Zelf heb ik niet zulk exclusief vergelijkingsmateriaal, maar ik vind de 1953 een erg leuk horloge, wat knap gemaakt is voor nog geen 100 oer-Hollandsche Neder-Euronen en ben er ook erg blij mee!

2 likes

Dank je wel, ik heb de “1953” sinds het gistermiddag 15.00 binnenkwam om de pols. Het is gewoon een fijn horloge en voelt degelijk aan. De dial ziet er fraai afgewerkt uit.

Leuk beschreven @HansT,
Ik was nog te nieuw hier om te begrijpen hoe één en ander werkt met zo een collectieve actie en het merk Invicta op zich.
Duidelijke en prettige vergelijking .:+1:t2::sunglasses:

1 like

Heel herkenbaar. Ik heb zelf een Invicta 9937OB. Met SW200 uurwerk. Prima horloge.

1 like

Heerlijk om weer zo leuk verslag op een regenachtige zondag te lezen bedankt.

1 like

Mooi stuk! Bedankt voor het delen. Ik krijg ook ineens interesse in de Invicta!

2 likes

Bedankt voor het schrijven!!!
Had nooit gedacht, verwacht (en gehoopt…) dat de Invicta zo goed zou zijn!!!

1 like

Nou Hans, hieruit blijkt gewoon dat je uitermate goed voor de marketing inzetbaar bent…
Binnenkort weer een gele brief op de mat​:grimacing::sweat_smile:

3 likes

Met Invicta ben ik onbekend, het dragen van een Invicta horloge.
Wel een leuk verhaal bij de review.
Ik herken mij wel in het verhaal van Hans, dat duikhorloges nooit gekocht zouden worden, en uiteindelijk koop je er één en je word een duikhorloge liefhebber.

En ja Omega, ook voor mij het mooiste horlogemerk dat er bestaat.

Het reviewen van horloges die prijstechnisch giga uit elkaar liggen is humor.
Uiteraard kan je een goedkoop horloge prima inzetten bij een potje straatvoetbal, en als je een muur gaat stucen.
Er zijn er die tijdens een muurtje metselen een Rolex omhebben.

2 likes

Zeer leuk om te lezen . Ik ben voor het moment op zoek naar een invicta (wel als beater ) vind ze wel een bepaalde hommage factor hebben maar dat boeit me minder … ik heb wel een beetje bang van de kwalitiet . Wellicht zall ik eens een juwelier moeten afgaan om hem eens vast te krijgen .

2 likes

Momenteel is de Invicta 1953 weer leverbaar in meerdere uitvoeringen. Mijn ervaring is dat het een degelijk en fraai uitgevoerd horloge is, die ook nauwkeurig op tijd loopt. Succes met een eventuele aanschaf Bert!

2 likes

Ja wat verwacht je van 100-120 euro? De kwaliteit voor de prijs is dik in orde. Althans dat is mijn ervaring. Is het perfect, nee. Maar zoals ik al zei: je betaald ook niet de hoofdprijs :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:
Wanneer je 5000-10.000 betaald voor een horloge dan mag je wel echt perfectie verwachten. Althans dan mag het die kant op gaan. Heb namelijk van sommigen gehoord dat het je pas echte perfectie krijgt bij horloges in de categorie “Grönefeld”.

Geen idee wat die moeten kosten…

2 likes

Ik verwacht niet te veel voor de prijs. :sweat_smile: Als beater moet hij natuurlijk wel tegen een stootje kunnen ,anders dan kan ik beter een g shock halen :rofl: Het gaat me echt om het prijs kwalitiet verhouding en invicta is mooier in mijn ogen.