Kom de laatste tijd omdat ik nog al op de forsere klokken val het merknaam Invicta tegen.
Zo heb je de aquanoma III en de lupah bracelet modellen…
Op zich lekker zwaar lomp maar voor mij een vrij onbekend merk…
Wie heeft ervaring of opmerkingen op dit merk of 1 van de modellen?

Bij mij in de buurt zit een verkooppunt van Invicta met een goed gevulde
vitrine maar over het algemeen vindt ik het niet helemaal, helemaal niet
super.
Invicta is ook niet mijn ding. Het eerste model wat je post is duidelijk afgeleid van een Corum Bubble.
Ik heb geen ervaring met Invicta maar gevoelsmatig vind ik de prijs/kwaliteit verhouding nogal uit zijn verband. Er zitten wel stoere klokken bij, zeker ook mijn smaak maar sowieso veel te groot voor mijn pols.
Ik zag dat het horloge van de 2de foto voor 1250 euro op de lijst staat. (www.signswatches.nl) als ik zo’n budget had zou ik dat nooit aan Invicta uitgeven. Tja en dat die eerste gebasseerd is op een corum dat zou best kunnen maar zo zijn er wel meer merken die dat doen, Steinhart en Alpha en Kadloo bijvoorbeeld…
Lowlander Schreef:
Ik heb geen ervaring met Invicta maar gevoelsmatig
vind ik de prijs/kwaliteit verhouding nogal uit
zijn verband. Er zitten wel stoere klokken bij,
zeker ook mijn smaak maar sowieso veel te groot
voor mijn pols.
Ik zag dat het horloge van de 2de foto voor 1250
euro op de lijst staat. (www.signswatches.nl) als
ik zo’n budget had zou ik dat nooit aan Invicta
uitgeven. Tja en dat die eerste gebasseerd is op
een corum dat zou best kunnen maar zo zijn er wel
meer merken die dat doen, Steinhart en Alpha en
Kadloo bijvoorbeeld…
Ik heb ook niet gezegd dat dit niet mag. 
Invicta is helemaal mijn ding ik heb er 4.
ik ben zeer enthousiast over dit merk, lekker groot massief.
ik heb ook alleen maar horloges vanaf 50 mm.(tu)
En tuurlijk zijn er ook niet mooie modellen (ja ook bij seiko;),) maar dat heeft elk merk en smaken verschillen gelukkig.
En de afwerking is ook gewoon mooi.
Ik ben een GROOT fan van het merk.(tu)

weet ik Dreski, was ook geen verwijt meer een constatering, zelf vind ik die Steinhart Triton (geloof ik) ook erg gaaf…maar goed das off topic>X
jaaa, dat zijn een paar hele stoere klokken Hite, en je hebt helemaal gelijk, elk merk heeft mindere modellen, idd allemaal met smaak en stijl te maken…eigenlijk komt het er op neer wat we allemaal al weten, gewoon kopen wat je mooi vind…je koopt een klok natuurlijk in de eerste plaats voor jezelf, maar tis stiekem toch wel leuk om positieve reacties te krijgen van andere liefhebbers op dit forum:)
:~ helemaal mee eens Lowlander!
Geen ervaringen. Ik vind ze wel aan de prijs.
Invicta is een ouder zwitsers merk. Een tijd uit beeld geweest (dood of sluimerend c.q. wegkwijnend bestaan?). Ik dacht dat het tegenwoordig chinees was, maar als ik op een paar foto’s ‘swiss made’ zie, twijfel ik daar aan. Ze hebben een tijdje modellen gehad die goed als chinees herkenbaar waren (open balans e.d. op de manier die we bij bijv. Alpha en Aldi klokjes zien). Sommige modellen zien er best leuk uit, maar er zijn ook modellen die ik niets vind. Te extreem en niet altijd in verhouding. Beetje wat ik ook vind van Zenith’s Extreme-lijn…
De modellen die je laat zien zien er wel leuk uit, maar voor mij zijn ze het net niet.
Van de eerste: bolle pushers zijn leuk gevonden, maar ik vind ze niet zo passen.
Daarbij lijkt het alsof de wijzerplaat te klein is voor de subdials. Zit net even teveel op elkaar zo, naar mijn mening. Logo is wat te groot.
Van de tweede: de ‘bollingen’ (of hoe je ze moet noemen) bij de 2, 7 en 12 uur hadden weggemogen voor de rust. Ook de middenstrook van de band hadden rustiger gemogen, bijv. geborsteld staal. Logo is voor het mooie wat te groot en de beugel van de crownprotector vind ik wat gekunsteld.
Maar als jij het helemaal geweldige modellen vind, vooral niet op mijn commentaar letten hoor. Het is jouw smaak! :)-D
De tweede, de Subaqua Noma is in real life echt een topper!
Niels2 Schreef:
Geen ervaringen. Ik vind ze wel aan de prijs.
Als een nieuw model net uitkomt is ie inderdaad “aan de prijs”, wat me echter opvalt dat je ze binnen een vrij korte periode al voor de helft (en meestal ook nog voor veel minder dan dat) kunt krijgen :S
P.S. Het model hier vindt ik overigens wel :~ (wederom kwestie van smaak ;))
Wat ik weet is dat het kantoor van Invicta tegenwoordig in de VS zit. Ik meen in Florida. Daar worden de horloges ontworpen en gedistribueerd. De klokjes zelf worden blijkbaar in Zwitserland gemaakt. Uurwerken zullen wel de bekende ETA’s zijn. In hoeverre het huidige Invicta nog wat met het oude Invicta te maken heeft weet ik niet.
Het zijn grote en stoere horloge’s.
Veel draagplezier.
Radjoe
haakie Schreef:
[knip]
De klokjes zelf worden blijkbaar
in Zwitserland gemaakt. Uurwerken zullen wel de
bekende ETA’s zijn. In hoeverre het huidige
Invicta nog wat met het oude Invicta te maken
heeft weet ik niet.
Invicta gebruikt voor de automaten o.a de Claro Semag CL888 uurwerken. Dit zijn SeaGull ST16 ebauches die in zwitserland in elkaar geschroefd worden, en daardoor ‘swiss made’ mogen heten…
Net als Zodiac, trouwens.
hier nog zo een joekel,ik draag hem niet vaak maar het is wel een degelijk brok ijzer.
Groetjes
Lenno
dreski Schreef:
Invicta is ook niet mijn ding. Het eerste model
wat je post is duidelijk afgeleid van een Corum
Bubble.
exact mijn gedachte
Hite Schreef:
Invicta is helemaal mijn ding ik heb er 4.
ik ben zeer enthousiast over dit merk, lekker
groot massief.
ik heb ook alleen maar horloges vanaf 50 mm.(tu)En tuurlijk zijn er ook niet mooie modellen (ja
ook bij seiko;),) maar dat heeft elk merk en
smaken verschillen gelukkig.En de afwerking is ook gewoon mooi.
Ik ben een GROOT fan van het merk.(tu)http://foto-uploaden.nl/img/6/f8ew7wg.jpg
http://foto-uploaden.nl/img/1/4tkvfn8.jpg
Inderdaad nogal zwaargewichten…maar ook wel weer mooi…
Ik was even benieuwd hoe het is verlopen,
of je al een keus had gemaakt.
ik heb mijn zinnen gezet op de Subaqua Noma III.