Ik krijg binnenkort een nieuw horloge opgestuurd uit de U.S.A. Nu is dit een horloge wat alleen in Amerika te krijgen is en geen re-sellers heeft elders ter wereld. Moet ik dan als nog alle type belastingen betaling bij het invoeren?
Dat het alleen in VS te koop is maakt niets uit. Ligt wel even aan de waarde of en hoeveel je moet betalen. Kijk op de site van de Belastingdienst / Douane.
Ligt er wel aan, mijn laatste 2 pakketjes uit USA werden gewoon geleverd zonder enige vorm van extra kosten. Ondanks het feit dat er op het pakketje wel vermeld werd dat het om een horloge ging en er ook een waarde in dollars op stond.
ligt ook aan welke vervoerder er wordt gebruikt.
Bij Fedex ben je altijd de pineut…ik tenminste wel
Heb ook wel eens mazzel gehad bij één van de anderen.
Yep, invoerbelasting vanaf €430,-! Enfin, is op
het forum genoeg over te vinden…
ongeacht de waarde van het horloge betaal je 0,80 euro als je een horloge koopt via internet
(bron: aardige en vooral duidelijke meneer van de ‘douanetelefoon’).
Er komen dagelijks duizende pakketten toe van alle
landen en de kans is zeeeer klein dat ze het jouwe
eruitnemen…zeeeer klein.
Nou als het uit de USA komt heb je een zeer grote kans dat je de pineut bent.
Dat van dat lager bedrag of gift opgeven gaat ook steeds minder werken.
Douane stuurt je een document waarop ze vragen naar een betalingsbewijs als dat volgens hen teveel verschilt met de waarde.
Als je het goed wil doen doe je het zo:
Stel je koopt een horloge in de USA van 1200$.
Dan vraag je aan de verkoper of je het in twee keer mag betalen.
Bijvoorbeeld een bedrag van 800$ en 400$ je krijgt dan ook twee PP betalingsbewijzen één van 800$ en 400$
Als de douane er naar vraagt stuur je die van 400$ op.
Je moet het één en ander wel afstemmen met de verkoper en natuurlijk dezelfde dag alles betalen.
Mij is het al een paar keer gelukt gnagnagnagna…
Yep, invoerbelasting vanaf €430,-! Enfin, is op
het forum genoeg over te vinden…
ongeacht de waarde van het horloge betaal je 0,80
euro als je een horloge koopt via internet
(bron: aardige en vooral duidelijke meneer van de
’douanetelefoon’).
Fijne bron!
Heb hier genoeg rekeningen gehad met invoerbelasting en verschillende kosten van transporteurs. Dit omdat ik toch al zeker >50 horloges heb geimporteerd boven de €430,-. Laatste eind 2009.