Invoerrechten en BTW vanaf 01 Jul 2021

Hallo allen,

vanaf 01 Jul 2021 vervalt de vrijstelling van invoerrechten en BTW vrijstelling op alle pakjes, ook diegene waarvan de waarde lager is dan 22 €.
Het zal een grote inpact hebben op de vele aankopen vanuit china en ik denk ook van aankopen van Seiko modding parts bij de gekende Mod Stores.
Enig idee hoe jullie dat zullen aanpakken en is het dan nog interessant om te bestellen buiten de EU? En vooral waar binnen de EU?
Ik zocht bv op een NH 35 uurwerk bij aliexpress en vond NUL aanbieder die verstuurd vanuit een europees land zodat je geen bijkomende kosten hebt als je bestelt.

2 likes

Dan heb je nu nog eventjes de tijd dus :wink:

1 like

vandaar dat ik de vraag ook stel. Wil wel wat alternatieven vinden.

Betaal gewoon je BTW. Doe je in Nederland ook.

4 likes

Weet iemand toevallig op welk punt van de bestelling je de btw zal gaan betalen? Bij de aankoop of als hij langs de douane is? Ik heb hier zelf helemaal geen ervaring mee.

Ook nog wel benieuwd of er inklaringskosten gerekend gaan worden zo ja door wie en hoeveel?

Volgens mij verschilt dat per verzender of dat die de aangifte doet bij de EU of de post dat doet.

Dat is het probleem niet. De 13 euro bijkomende administratie kosten voor een horloge glaasje van 2 tientjes wel.

8 likes

Zijn die dingen niet in Europa te koop?

Dat dus.

2 likes

Soms niet nee.

Snel nog ff een Barton bestellen dus :ok_hand:

1 like

Bedrijven zoals Ali gaan ook vanuit EU landen leveren. Nu al kun je bij bepaalde producten kiezen of je iets uit bv Italie, Spanje of Frankrijk gestuurd wilt krijgen.

3 likes

Wordt de prijs van het item ook hoger als je bv Spanje kiest?

Vaak zie je dat de prijs gelijk is met China. Wat wel opvalt is dat het land dat het goedkoopste is, steeds niet levert aan NL. Dus wellicht heeft @Herman-Jr wel gelijk.

Vreemd, vanuit Spanje zou het bedrijf Spaanse BTW moeten afdragen. De EU is niet gek.

Veel Russische bedrijven leveren via Bulgarije. Hebben zij daar gewoon ook een vestiging en weet jij gelijk waar je aan toe bent wat betreft de kosten. Niets nieuws dus en voorkom je de administratiekosten, dat hebben zij al verzorgd.

Dat zou je denken maar een bedrijf als eglobal heeft ook gewoon jaren de boel gefopt en kan je nog steeds bestellen :upside_down_face: Ik weet niet hoeveel de EU kan doen als het probleem daar in China zit.

Beetje vreemd. Als je vanuit China verzendt, komt het langs de douane. Valt op. Ik heb geen idee hoe ze de boel bedotten.

Die chinese douane medewerkers zien maar de helft he… dan glipt er wel eens wat doorheen.

Ongetwijfeld, maar de Chinese douane kijkt er niet naar. Dat doet de ontvangende douane. Maar ook daar wordt flink geklooid, neem ik aan, vooral in de nep handel.

1 like