Invoerrechten japan domestic?

Ik kwam net iets tegen op kvk waarmee we mogelijk voordeel uit kunnen halen.

Geen idee of dit klopt en ben nog aan het lezen. Misschien hebben jullie zin om dit samen met me uit te zoeken of weet iemand al veel meer en is dit al vaker de revue gepasseerd.

Blijkbaar hebben we sinds 2019 een handelsverdrag met Japan wat in de meeste gevallen als importeur kunt beroepen op dit verdrag en geen invoerrechten hoeft te betalen. Zitten wel veel voorwaardes aan. 1 is sowieso dat het product volledig Japans geproduceerd is.

Dit kost wat moeite, want als je het zelf niet fixt, betaal je gewoon die invoerrechten.

Ik hoop dat dit ook voor onze liefhebberij geld.
Weet iemand meer?

Zie ook; https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/nl/content/economische-partnerschapsovereenkomst-tussen-de-eu-en-japan

Wohooooo. 80 cent besparen! :partying_face:

Is allemaal de moeite niet helaas. Ik betaal geen invoerrechten op horloges uit Japan meer nee. Hoef ik verder niks voor te doen zelf. Maar dat is 80 cent. BTW en administratiekosten betaal je nog wel steeds.

1 like

Ow​:sweat_smile::rofl: haha. Dat had ik even gemist.
Daar zit het geld dus in. Dacht altijd dat dit invoerrechten waren.

Kan dus een slotje op.

Ja het is wat verwarrend inderdaad. Voor andere producten kan het wel schelen maar bij horloges zijn de invoerkosten 4% met een max van 80 cent per stuk. Dus dat maakt vrij weinig uit.

1 like

Dankje koekoek👍🏾. Heeft me behoorlijk wat tijd bespaart met verder googlen haha

1 like

Eigenlijk idioot op bv 3.500 euro voor een Marinemaster.:thinking:

check hier een vergelijkbaar item.