Invoerrechten Verenigd Koninkrijk

Bijzonder! Ik moest de BTW via FedEx op voorhand overmaken. Pas daarna gingen ze verder met de invoerprocedure

Kwam bij mij ook pas een paar weken later :grimacing:

Nog iemand iets besteld bij seikomods lately? En ?

Nu wil ik een ietsje duurder horloge 500 euro verkopen aan iemand in VK, hoe werkt dat dan? gewoon opsturen in pakket zoals naar andere landen?

Nope. Formulier CN22 of CN23 toevoegen.

Een CN22 of CN23 formulier is een verplicht douaneformulier dat moet worden toegevoegd aan pakketzendingen buiten de EU , die vervoerd worden met een postale vervoerder. De formulieren bevatten informatie over de goederen die getransporteerd worden.’

1 like

Formulier kan tegenwoordig ook gewoon via PostNL als je online frankeert. Ipv het losse doorslag papiertje.

2 likes

Mailtje van Cousins :point_down:t2:

5 likes

Die EORI aanvraag krijg ik na ontvangst van mijn DHL pakket in m’n mail… is dit voor zakelijke aankopen of ook gewoon als particulier dat dit vereist is?

Zakelijk

Eori = btw verrekenen in je btw aangifte

Particulieren hebben geen btw aangifte

1 like

Raar dat ik dan die mail van DHL aankrijg.

om het product voorrang te geven laten ze het door en leveren ze het af. Ik heb zelfs 2 maanden na levering nog een rekening gehad.
Voor een horloge van 200 euro kreeg ik een rekening van 113 euro.

Dit veroorzaakt dat de markt uit Engeland momenteel in elkaar stort. Niemand koopt meer uit Europa.

die fout maak je maar 1 keer.

Dan heb ik mazzel gehad, want we zijn inmiddels een jaar verder en ik heb nog altijd geen rekening gehad.:sweat_smile:

1 like