Invoerrechten Verenigd Koninkrijk

Als je dat berekent kom als je alsnog op bijna 30% invoerrechten met 95 euro betalen op 135 pond.

Ik weet het niet. Goed dat hij uitsplitsing opvraagt.

Je wil nie weten wat ik al heb zien passeren.

Zelfs 21% btw ipv 6% voor mijn goederen. Enz enz.

Totale willekeur noem ik t.

En veel mensen betalen om toch hun pakketje te krijgen.

Pas op, ook in gebreke facturen omdat je niet betaalt enz enz

Ik heb er uit jan-feb nog 3 zweven en ondertussen al aanmaningen met baf 10eu rappelkost erbij

Knettergek werd ik er van

Tot het stof is gaan liggen koop ik voorlopig niets meer uit de UK…

3 likes

BTW zul je niet tegenkomen bij invoer in NL…

Nee?

Of bedoel je 9% ? Juist ja :grimacing:

Hier nog 6

Wees maar zeker dat er deel btw is.

1 like

Ik wacht nog steeds op een order van Cousins. 27 december besteld, 5 januari verzonden en nu zijn we bijna 3 maand verder. Cousins is echt een drama wat communicatie betreft, zoals hierboven ook vermeld. Bijna geen contact met ze te krijgen, irritant online support deel waarmee ze je afschepen. Kreeg vandaag een bericht dat het deze week wordt geleverd. Weinig vertrouwen meer in, we zullen het zien :slightly_smiling_face:

UK kopen is gewoon voorbij wat mij betreft. Dit type gezeik wil niemand meer.

5 likes

Totdat je dat unieke exemplaar tegenkomt waar je al jaren naar op zoek bent. Ga je dan de gok toch weer wagen of laat je hem lopen :wink:

Pff ik heb een Forstner metalen band voor m’n Speedmaster gekocht in de UK. Gelukkig heeft de verkoper de BTW eraf gehaald, maar die krijg ik drie keer zo hard terug met die administratiekosten voor de invoer.
Daarbij was het pakketje dezelfde dag nog verstuurd maar ligt het nu al een hele tijd te wachten bij de inklaring. Gedoe allemaal!
Lekker dat we hier een beetje het leed met elkaar kunnen delen :wink:

Me too. Only E.U.

1 like

Omdat ik nieuwsgierig was of bijvoorbeeld Farer ook zonder VAT kan/wil laten uitchecken in de shop, heb ik ze de vraag gesteld. Ik kreeg dit als antwoord:

Thank you for your message.

All of our EU prices include any member state VAT in the price quoted. However if you would prefer to purchase VAT deducted please use code : VATDEDUCTION .

Kind regards

FARER

Ze zeggen hier eigenlijk dat ze standaard VAT van het land van bestemming rekenen… maar kan dat wel vanuit de UK na de Brexit?

Ja, op hun verkoop moeten ze toch btw doorstorten aan hun fiscus.

Tenzij de klant n btw nummer heeft dan wordt deze verlegd.

Belasting Op Toegevoegde Waarde.

Wat ze doen is gewoon een korting code geven twv de btw. 22% in UK? Zoiets?

Ik heb bij 3 in de UK aangeschafte horloges gewoon de VAT eraf laten halen.
Geen enkel probleem, komt er weer bij als het ingeklaard wordt. Plus kosten van de transporteur voor inklaring en eventueel transport, tenzij de verkoper dit betaalt natuurlijk.

Ja zou kunnen als ze goederen exporteren.

dit heeft allemaal te maken met de manier van versturen en afhandeling:

DAP verzending of ‘Delivered at Place’ is een internationale handelsterm die definieert wanneer precies de eigendom, het risico en de kosten van een product worden overgedragen van de verkoper aan de koper. Voor DAP wordt de eigendom overgedragen aan de koper op het adres van de koper op plaats van bestemming.

FCA – Free Carrier (Vrachtvrij tot vervoerder)

  1. Het is de taak van de verkoper om de goederen bij de transporteur van de koper te leveren op een afgesproken locatie.
  2. De verkoper is ook verplicht om de goederen uit te klaren voor export.

Bij DDP (Deliverd Duty Paid) is de verkoper verantwoordelijk voor het afleveren van de goederen op het genoemde adres in het land van de koper. Dat houdt in dat de verkoper de kosten van het transport volledig draagt, inclusief de kosten voor de douane afhandeling en de douanerechten, accijnzen en B.T.W.

DDP : Delivered duty paid (geleverd rechten betaald) DDP is precies hetzelfde als DAP . Echter is het enige verschil dat de invoerrechten, omzetbelastingen en risico’s niet voor de koper, maar voor de verkoper zijn

1 like

En verder wens ik de UK veel succes, zie mijn bovenstaand logo…

1 like

Als ze het exporteren?

Anderhalve week terug een. Horloge uit uk ontvangen met fedex

Tot op heden nog geen brief voor invoerrechten ontvangen

Ja dat kan wel, als ze hier een BTW nummer hebben (vaste inrichting of via een Fiscaal Vertegenwoordiger).
Dat is nodig om hier ook daadwerkelijk de BTW aan te geven.
Zij voeren dan in en leveren vervolgens binnenlands.

In andere gevallen zijn zij een ondernemer in een derde-land en brengen 0% VAT in rekening vanwege export.
Vervolgens dient de invoer hier betaald te worden waar jij de rekening voor krijgt…

2 likes

Het lijkt er op dat ze bij Farer de eerste constructie die jij beschrijft als standaard hanteren. :+1:t3:

Ik heb ook nog maar even de vraag gesteld aan Farer of er een kans is dat er toch VAT wordt berekend in het EU land van bestemming terwijl Farer ook al VAT had berekend in de webshop voor deze bestelling. Daarop kreeg ik dit antwoord;

If we send a shipment that has been paid with VAT included, you will not be asked again for any further VAT payment.

Kind regards

Paul

Bonuspunt voor Farer. Het kan dus wel; bestelling vanuit de UK zonder dat er dubbele VAT wordt berekend.

1 like