Kun je, gezien de late verzending, niet uit coulance de btw terug krijgen van cousins?
Help je hopen dat het goed afloopt. Zijn er geen alternatieven voor Cousins in de EU? Ik heb nog ergens een bv, dus een groothandel is ook goed.
Communiceren met Cousins gaat niet zomaar. Ze hebben een telefoonnummer voor “domestic” bestellingen en alleen daarvoor - geen vragen of discussies, en sowieso geen email-adres. Je moet per zending echt een van de aangegeven redenen aanvinken om contact over DIE zending met ze te krijgen, via een webformulier.
En sowieso krijg je de inklaringskosten niet terug, en dat is al bijna de helft van het bedrag. Ik laat het maar zo. Snel betalen en zo snel mogelijk vergeten
Hallo. In December besteld, maar in Januari door Cousins verstuurd. Ik kreeg echtet in Januari automatisch van Cousins de reeds betaalde VAT op mijn rekening teruggestort.
Nld BTW en afhandelingskosten moest ik later aan UPS betalen. Ik merkte de VAT teruggestort was nadat ik mijn account en bestelling bij Cousins had gechecked.
Advies: log in bij jouw Cousins account en bekijk de laatste gegevens van de bestelling
Je hebt gelijk, is inderdaad teruggestort
Compleet gemist
Misschien even bellen met de NL douane?
Tel. 0800-0143 (gratis). Zij konden mij goed informeren over de import van mijn horloge vanuit de UK.
Zie nu je laatste bericht…
Mooi zo!
Hallo, hier mijn ervaring met een zending uit de UK met DHL.
Had op 5-2-2021 wat besteld bij Watchfinder&Co. Gisteren DHL met het pakketje aan de deur, maar ik was niet thuis.
Op het niet thuis formulier keurig vermeld hoeveel er betaald moest worden en een linkje/qr code daarvoor, dan kom je op de DHL site waar je o.a. met iDeal kan betalen. Na betaling kan je een nieuwe afspraak maken voor de bezorging, betaalbevestiging netjes per mail.
Netjes geregeld en ik hoef niet naar een afhaalpunt om te betalen of aan de deur te betalen.
Eric
Zojuist bijna EUR 28 betaald aan DPD voor invoer en administratiekosten van een item van EUR 99 uit de UK.
Ben wel klaar met bestellen als je 30% extra betaalt.
Dat is nog nix - ik kreeg deze morgen van Bpost te horen dat er 95 euro moet betaald worden op een item van 135 GBP. Ik denk dat ze helemaal gek geworden zijn daar? Ik heb die berekening opgevraagd.
Pfff, die zijn behoorlijk in de war zeg. Hopelijk kun je er nog wat vanaf krijgen
Maar dat wist je toch al van te voren?
Om eerlijk te zijn ben ik niet van plan om dat te betalen hoor; dat ze het dan maar retour sturen
30%, fine, maar dit? Damn zeg.
Geen idee wat het is, maar voor een zeldzaam item zou ik het eventueel slikken, maar dat hangt sterk af van hoe graag ik het zou willen hebben
Invoerrechten als die er zijn
Btw op de goederen die je importeert in EU
Kosten omdat de vervoersfirmas de dedouanering doen en de btw+invoerrechten voorschieten aan de douane. Vaak minimaal 15-18eu
Dat zijn zowat de 3 componenten die je kan verwachten en de hoge kost verklaren.
Nee. Invoerrechten zijn niet vele tientallen procenten.
Verkeerde schatting van de waarde kan ook een hoge rekening veroorzaken.
Ja dat zal het in dit geval zijn
21% btw al. Dat zijn al 2 tientallen % op 100eu
Dan minimaal 18eu kosten, nog es 1,8 tientall op iets van 100eu
Enz
Wat bpost daar rekent op 135gbp weet ik niet.
Kijk, ik voer beroepsmatig wekelijks 10-tallen pakjes in uit UK, heeft me even geduurd maar ik heb het op orde met EORI nummer en verlegging btw naar de aangifte ipv aan douane. Alles nu binnen de 4dagen zonder extra kosten
Ik heb genoeg pro formas gekregen van DHL/UPS/DPD/Fedex/…
Allemaal zelfde structuur en zware kost op lage bedragen.
Heel veel mails en gedoe en onterechte pro formas omdat men me als particulier beschouwde.
Wel geen invoerrechten op wat ik invoer.
Kan op horloges of items wel zo zijn. Hangt af van de tariefcodes.
Er worden fortuinen verdiend door die pakjesdiensten om even wat btw-invoer voor te schieten.
Johnson c.s. noemt dit soort zaken “turbulenties bij het opstijgen van de Brexit jet”. Het mooie moet nog komen. Op naar de zon!