Invoerrechten Verenigd Koninkrijk

Heb begin vorige week, nog een nieuwe band via Watchgecko besteld, DHL express, maar geen naheffing gehad :man_shrugging:t2:.

Maandag komt het horloge binnen via DHL.
Zoals verwacht 21% btw en wat admstr kosten.
Toch ruim € 600 bespaart op een reguliere NL aanschaf…
Onder de normale voorwaarden (papieren, garantie enz.)
Doe er uw voordeel mee!

1 like

Tijdens de feestdagen was Seikomods (Crystaltimes EU) gesloten voor Nederland (bedankt @HanDavinci). Toen ik na jaarwisseling de aanschaf deed zag ik de bui al hangen.

MAAR.

Zo lief. Het was een ‘gift’ :heart_eyes:
Geen btw.

Geen idee of ze dat zo blijven doen of dat het was omdat het net na de jaarwisseling was.

1 like

Kunnen ze wel problemen mee krijgen.
Maar goed, voor jou geen issue.

Graag gedaan!

Ja daarom betwijfel ik of ze dat blijven doen of het een tussenoplossing was

Ik zat in hetzelfde schuitje. Mijn Cousinsbestelling van 22 december is uiteindelijk afgelopen dinsdag aangekomen en gisteren is mijn tracked&signed royal mail pakketje (verzonden 2 januari) ineens bezorgd, terwijl alle tracking apps hem nog steeds kwijt zijn. Die staat nog altijd, sinds 3 januari, op status ‘Item leaving the UK’.

Edit: waarde circa 180 piek, maar ook geen interventie van de douane voor zover ik dat kan zien.

Er is dus nog hoop dat het goed gaat komen. Reken alleen even niet op ondersteuning van de trackingsystemen.

Ben benieuwd of ik invoer moet betalen heb iets leuks wat deze kant op komt…

4 likes

Nee hoor, voor ‘gifts’ gelden al jaren dezelfde regels als voor gewone goederen. De uitzondering voor gifts bestaat niet meer

Komt wellicht nog, Ik heb mijn horloge voor de kerst al binnen en vorige week pas de naheffing gekregen. Het gaat hierbij wel een wat hogere bedragen denk ik dus wellicht dat ze daarmee wat secuurder omgaan. Een bandje van een paar tientjes zullen ze wellicht laten gaan?

Ik heb een keer Puma suedes via myus.com laten komen, bezorging op het werkadres. Geen kosten (BTW/administratiekosten) van Fedex omdat ze dachten dat het een zakelijke levering was. Na veel vijven en zessen dat het een privé bestelling was alleen de BTW aan het werk afgedragen, anders misschien lastig uit te leggen aan de Belastingdienst dat een autobedrijf schoenen inkoopt.

Grens van €22,- kan al onderhevig zijn aan naheffing. Ook al eens met kleding uit de USA gehad, die mocht ik eerst aftikken voor ik uberhaupt het pakket kreeg.

Dus omdat het hogere bedragen zijn, wil niet zeggen dat je dan automatisch wél een naheffing krijgt en anders niet.

Denk dat veel verkopers nu ook wel graag gebruik maken van de situatie en het ook wel zwart willen verkopen/versturen. Moet je natuurlijk voorzichtig mee zijn maar kan best dat ze soms als gift versturen zwart, en later gewoon doen alsof je het terug hebt gestuurd of refund hebt gedaan. Ik denk dat dat ook wel eens gebeurd maar pin me daar niet op vast.

Oh toch nog af en toe wat laten komen als een gift via etsy. 40$ erop maar geen kosten.
Merk ook dat de 22 euro best wel vrij gehanteerd wordt. Als er op mijn aliexpress pakketje 30$ staat, dan doen ze ook niet echt claimen. Die 22 euro wordt vaak wel afgerond heb ik het idee naar 25.

Nee ik heb ook dat 9 van de 10 Aliexpress pakjes er zonder heffingen doorheen komen (veel daarvan met een waarde van boven de 22 euro)
Vanaf 1 juli wordt alles anders helaas:

Heel apart. Bij zakelijke leveringen wordt btw aan de grens geheven tenzij de ondernemer een vergunning heeft om de btw aan de grens te verleggen.

Dit was het antwoord van Fedex.

1 like

Dank. Dat is geen juiste verwerking. Wel de praktische en meest eenvoudige maar niet het juiste helaas.

Zojuist een factuur in de bus van de UPS. Had net voor de kerst het nodige besteld bij Cousins met UPS verzending in de hoop dat dat voor de brexit nog zou lukken. Helaas werd het door hun verhuizing pas op 2 januari verstuurd dus daar was ik al niet blij mee. Nu inderdaad een rekening van een dikke 30 Euro in de bus.
Omdat ik vorig jaar had besteld dus nog wel de UK btw betaald, en nu dus ook de Nederlandse. Lekker dubbel betalen zo :roll_eyes:

1 like

Ben benieuwd wat mij nu nog te wachten staat… :no_mouth: …ik koos voor Royal Mail, heel misschien heb ik meer geluk…?

1 like