Invoerrechten Verenigd Koninkrijk

Als dat zo is betekent dat wel een flinke strop voor CousinsUK. Ik doe daar typisch aankopen van 20 Euro. Een nieuwe veer voor een projecthorloge en andere kleine snuisterijen. Als daar dan 15 Euro inklaring bij gaat komen verdubbelt de prijs van m’n bestellingen. Dat ga ik niet doen, betekent een andere leverancier zoeken.

We gaan het zien. Zou wel jammer zijn, ze hebben enorm veel, maar dubbele prijs maakt het onbruikbaar.

2 likes

Als je voor 1/1/21 kocht, en de binnenkomst in de EU was na 1/1/21 betaal je 2 keer BTW.

Als je na 1/1/21 kocht hoef je de VAT niet te betalen. Ik denk dat de UK-webshops daar nog niet op voorbereid zijn. Dus best dit regelen VOOR dat je aankoopt.
Bedenk je dit pas NA de aankoop, dan ben je afhankelijk van de goodwill en de kunde van de UK-verkoper om die VAT terug te krijgen.

1 like

tja dat is onderdeel van de keuze om uit de EU te stappen.

2 likes

Denk niet dat dat de keuze van Cousins was :wink:

3 likes

Bedankt de brexit stemmers maar :face_with_symbols_over_mouth:

3 likes

En de EU; die bedenken die stomme belastingmaatregelen. Vind het ook kul dat ik btw moet betalen over een horloge van 60, 80 of 100 jaar oud. :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Of omdat we meer kopen dan ooit en men graag fraudeert met de invoerwaardes wanneer het kan.

geen idee, weet niet wat eenieder gestemd heeft maar daar gaat het niet om. Dit zijn gevolgen die men had kunnen voorzien. Sorry, ik ben een beetje Brexit moe.

1 like

Dit zou wel goed nieuws zijn, ik wacht nog op een flinke zending opwindveren en ga er nog steeds van uit dat ik flink mag bijlappen.

Dan moeten ze maar meer personeel aannemen. Ze hanteren een termijn van maximaal 1 maand voor het inklaren, sorry, maar dat is toch geen werkbare termijn. Ik wil best een paar dagen wachten op een pakje, maar een maand is belachelijk.

Maar de overheid moet bezuinigen :man_shrugging:

1 like

Politieke discussies zijn hier niet toegestaan dus ik ga hier maar even niet verder op in, voor ik het weet veroorzaak ik een slotje op dit topic. :sweat_smile: :sweat_smile:

1 like

Benieuwd hoe Coussins het gaat oplossen voor zijn verkopen naar EU.

2 likes

Vorige week woensdagmiddag horloge gekocht en betaald in de UK. Was vrijdagmiddag binnen. Zonder extra kosten.
Dus het kan wel snel gaan.

Ik zie trouwens steeds meer invoerkosten verschijnen op engelse ebay items. Zoals hier bij iets van 39,95 pond.

1 like

Ik heb op de plaat 27e nog een dikke bestelling geplaatst met allemaal gereedschap, deze is de 5e pas verzonden. Ze waren tussen kerst en oud en nieuw bezig met een overgang naar een nieuw magazijn, lekker goeie timing :grinning:

1 like

Dat klopt dan toch ook? Dat is de btw plus een kleine fee aan Pitney Bowes.
Heb ik vorige week ook gehad bij een zakhorloge dat ik in het VK kocht :thinking:

Deze grap gaat de Engelsen veel geld kosten schat ik in…

Cousins kan net als veel bedrijven in Europa een winkeltje beginnen. Verkopen ze evenveel alleen de btw blijft dan in Europa en zij verdienen evenveel.
Alleen UK mist inkomsten.

2 likes

Het varieert nogal. Zoals hieronder te lezen valt hebben bepaalde bedrijven het prima geregeld.

“We now prepay all custom taxes and duties for all deliveries to the EU. All you pay is the price you see at checkout, and product is less likely to be held at customs. However, random spot checks do occur on occasion. We use DHL for all EU orders, on a fully tracked service, and work closely with them to ensure your order is received promptly.”

Anderen kiezen voor een andere aanpak.

“ All shipments to Netherlands are Delivery Duty Unpaid
ADDITIONAL SHIPPING INFO

• Due to recent changes in the UK & EU’s trade agreements, customers living within the EU will no longer be charged VAT on their purchases.
  • Your order will be shipped on a DAP (Delivered at Place) service and you may be required to pay duties and taxes on your purchase when it arrives in the destination country. Our courier, DPD, will contact you in advance of delivering the goods.
  • Please note - we cannot undervalue orders, or mark them as a gift.
  • For further details, please visit our Help Centre.”

Kortom raadpleeg de leveringsvoorwaarden.