Invoerrechten Verenigd Koninkrijk

Oh echt? De mijne zijn er meestal binnen een week wel doorheen. En als je met DHL ofzo verzendt dan pakken zij hem meestal op in het land van oorsprong en mag je via hun website de kosten voldoen. Wat doorgaans wel ietsje duurder is, maar ook vlotter.

Vaak genoeg gehad inderdaad, maar alleen bij pakjes die met de reguliere postdiensten verzonden zijn. Bedrijven als DHL en UPS klaren zelf in dus dan hoeven de pakjes niet langs de douane, ben je gelijk een stuk sneller. :sunglasses:

1 like

Hoeft niet, vraag is alleen of alle webshops dit al hebben verwerkt.

Dat dus. En dan betaal je 2x BTW

2 likes

Dan koop je niet.:smirk::+1:

Bedankt voor de info!

Als het goed is kan je bij veel buitenlandse bedrijven die niet in de EU gevestigd zijn, het totale bedrag inclusief BTW betalen straks. Deze bedrijven zullen dit dan eens per periode zelf afdragen aan NL waardoor je als koper geen last zal hebben van inklaringskosten.

Voor particuliere verkopen zal waarschijnlijk wel gelden dat je in veel gevallen inklaringskosten moet betalen.

3 likes

ik las volgens mij ergens dat er een kans was dat er achteraf nog een rekening kon komen. Weet alleen niet meer waar maar was een nieuwsbericht.

1 like

Op de site van Cousins staat het volgende;

Update: 01/01/21 - No Import Charges or UK VAT Charges

VAT & Import charges for our EU customers

Due to the Brexit trade deal, no import charges are applied to goods sent from the UK to the European Union.

In addition, Cousins no longer charges UK VAT (20%) on goods supplied to our customers in the European Union.

Instead your local VAT rates apply and will be charged by your local tax office.

If you have a valid VAT number, you can claim this back with your local tax office.

2 likes

je betaalt dus i.p.v. 20% UK VAT 21% Nederlandse BTW plus wat inklaringskosten, als de winkel dit aanbiedt. helaas zijn de verzendkosten vanuit de VK wel verdubbeld. en particuliere aankopen (TZ-UK sales corner anyone?) worden flink duurder.

1 like

Daar ben ik ook bang voor. Betekent dat als ik ergens vandaan een oud donoruurwerkje koop voor 2 tienjes dat de prijs dan verdrievoudigt. Zwaar kloten maar je doet er niks aan. Gewoon maar betalen

Hopelijk gaat de inklaringsprijs omlaag of wordt het berekend aan de hand van het te importeren bedrag.

2 likes

Ik dacht dat DHL achteraf soms n brief met factuur sturen, omdat ze voor n snelle levering t voorschieten.

Betreft tax free kopen via webshops, leuk en wel, maar dat zal denk ik niet gaan voor WUS, eBay en andere particuliere verkoop.

Verder vraag ik me af of t dan gedaan zal zijn met de alibaba hype door t afschaffen vd 22 grens.

2 likes

hebben ze daar dingen die duurder zijn dan €22 dan?

2 likes

En het afschaffen van de post subsidie :+1:

Lijkt me niet. Ze krijgen steeds meer depots in Europa.
En als je het wel uit China laat komen en direct 21% BTW aan alibaba kan betalen, zijn het nog steeds goedkope spullen in veel gevallen.

1 like

Vrees t niet. T zijn kosten vh verwerken. Of ie nou 10 of 100 euro moet typen, ze zullen denk ik t tarief handhaven.

1 like

Ik denk dat je gelijk hebt ja.
Maar het tarief van iets van 15 euro lijkt absurd hoog.

1 like

Geen idee, er nog nooit er wat gekocht. Maar dus ook over iets v 1 euro moet je dus gaan dokken.
Die 21% BTW zal dan niet zo hard aantikken, maar de inklaringskosten wel.

dit zou volgens mij vanaf juni gaan gelden toch?