Timefactors only

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik als particulier BTW terugkrijg uit de UK. Het bestelde product vertegenwoordigd een waarde die hoger is dan €150,- waardoor je als particulier zowel invoerrechten als BTW moet betalen.

Misschien is nog wel de moeite om dat eens uit te zoeken met de nieuwe regels!

Maar het zou toch raar zijn om 2 keer btw te betalen? 1 keer in de UK en 1 keer in Nederland? Dus zoals ik het altijd heb begrepen zou je het in de UK excl. btw betalen.

2 likes

Oef, dat is een flinke premium. Wel echt een supermooi horloge, de band ziet er ook heel cool uit, was mij nooit zo opgevallen… gefeliciteerd!

Citaat Vorig jaar bedoel je. :grimacing:

Oopsie, kloot inderdaad :slight_smile:

1 like

Zou voor mij wel een dealbreaker zijn. Zit al lang te kijken naar een prs29 of prs48 voor de leuk erbij, maar met zulke extra kosten is het ‘leuke’ er wel af.

Mmmm, dat gaat voor mij geen 5e Speedbird worden.
Hoewel, voor dat geld krijg je tegenwoordig wel een naadloos verstelbare sluiting…

Zoals het nu lijkt dus wel 2x BTW betalen…had ik eigenlijk vooraf af moeten stemmen met Timefactors, als dit topic doorlees: Invoerrechten Verenigd Koninkrijk (LET OP)

Vanavond zal ik Eddie even een e-mailtje sturen.

1 like

Ja maar ik begreep iets van het eigen forum van Timefactors dat het bij Timefactors anders was… Leek er op neer te komen dat de eigenaar zelf de btw zou betalen, maar helemaal begrijpen deed ik dat ook niet.

Dit staat er trouwens in de policy op de site.

1 like

De witte Navigator van een vriend is gisteren bezorgd en hij moest ca. 120,- bij de bezorgbeer aftikken.

Als ik mij niet vergis, las ik op het TF-forum dat Eddie daar zelf beweerde dat de op de TF-website aangegeven prijzen nooit inclusief btw zijn. Ik kan me dat nauwelijks voorstellen, aangezien dat zou betekenen dat ik mijn PRS-25 vorige zomer btw-vrij heb gekocht. Ik vermoed dat je momenteel inderdaad 2x btw moet voldoen.

Vandaag heb ik per e-mail een reactie mogen ontvangen van Timefactors (Eddie), hierin legt hij uit dat de prijzen op zijn website zónder BTW zijn en dat ik dus maar één keer BTW betaald heb (in Nederland).

Dat betekent dus ook dat @2824 de PRS-25 (waarschijnlijk) BTW-vrij gekocht heeft. Is de prijs van de PRS-25 op de website hetzelfde als jij er vorig jaar voor betaald hebt?

Misschien kan je sowieso even de factuur van de inklaringskosten even nalopen. Want het is wel typisch dat er voor een Navigator PRS-48 die 495 GBP kost ca. 120 EUR moet worden bijbetaald terwijl jij voor de PRS-22 die 485 GBP kost 163 EUR moet betalen. :upside_down_face:

Factuur van november 2020:
Schermafbeelding 2021-01-28 om 15.02.06

Huidge prijs op de website:

Dat hele btw verhaal bij Timefactors vind ik maar vaag. Hoe kan je nou btw-vrij kopen? Daarom begreep ik dat eerder ook al niet.

Yup! Ik heb GBP 325,- ex. verzending betaald

1 like

Ik zal het bij gelegenheid vragen. Ik heb 'm zelf niet besteld. Wellicht is die 120,- onjuist of heb ik opzettelijk verkeerde info gekregen :upside_down_face: :crazy_face:

Vermoedelijk haalt hij de omzetdrempel niet en hoeft hij zich niet te registreren voor VAT. Als hij het niet hoeft af te dragen, hoeft hij het dus ook niet in de prijs op de site mee te nemen.

2 likes

Blijft inderdaad een vreemd verhaal, ik kan op de website van Timefactors ook niet checken in een winkelmandje wat er gebeurd qua VAT als ik UK invul als afleveradres…

Voor de geïnteresseerde…voor mijn Speedbird is dit in ieder geval het optelsommetje:
Speedbird lll PRS-22 €548,15 (£485,00)
Shipping €31,65 (£28,00)
Totaal Timefactors €579,80 (£513,00)

Belasting in Nederland €148,05 (Is dus meer dan 21%?)
Inklaringskosten 13,00
Vervoerskosten 0,00
BTW over 2,73
Totaal importkosten 163,78

Al met al kost dit klokje me dus €743,58.

1 like

In the end, blijven de Timefactors horloges het wel waard vind ik zelf. :grin: :clap:
Er is al vaker geopperd dat ze eigenlijk te goedkoop zijn. :shushing_face:

2 likes

Ik heb de factuur niet gezien, maar even nagevraagd. Voor de navigator moest hij EUR 142,78 extra betalen.

1 like

Ik vermoed inderdaad ook dat dit het is.

Dit allemaal lezende ben ik wel blij dat ik nog voor de Brexit-ellende mijn Smiths heb aangeschaft.

Als Landrover Defender eigenaar (youngtimer) loop ik echter wel op dat vlak tegen de Brexit aan. Gedoe…

2 likes

Klopt. Anderzijds is het maar net hoe je het wil zien. Je zou je ook op het standpunt kunnen stellen dat andere fabrikanten ongegeneerd overvragen. Ook Eddie zal geen charitatieve instelling zijn :wink: :stuck_out_tongue:

2 likes

Krijg net een mail binnen dat er weer wat mooi nieuw spul binnen komt:

Een Everest Commando. Stick wijzers in plaats van Mercedes wijzers

Everest Gilt met… gilt

5 likes