Inzoomen #2 | De clichés voorbij | VC, JLC & A.L&S

De discrete kwaliteit van VC spreekt mij in dit horloge erg aan.

1 like

Zit nu bij familie op visite dus voor nu tldr. Maar aan de foto’s te zien en met de kennis van het vorige verhaal. Zal het vast weer leuk en interessant lees voer zijn. Mag wel een regelmatigheid worden dit soort topics :ok_hand:t2:

1 like

Mooi artikel, zeker met die uitvergrote foto s.
Heb met het blote oog nog eens naar de Reverso duetto (day & night) van mijn vrouw gekeken.
Gelukkig op deze manier niet dit soort smetten kunnen waarnemen :innocent:

p.s. snap ook totaal niet dat men dit in zo n klein horloge heeft weten te proppen

1 like

Het bord staat zoals 'ie stond. Ik had wel betere dingen te doen. HF’en ofzo.

Snel uit t blauwe pakken!

4 likes

Leuk en mooi stuk. De JLC staat voor mij bovenaan ondanks de afwerking.

1 like

Mooi verwoord, mooie foto’s en wat een prachtige horloges :heart_eyes::raised_hands:t2:

1 like

Wat een heerlijk topic weer. Geen winnaar, maar gewoon prachtige horloges.

1 like

Prachtige detailfoto’s weer, dank voor dit mooie topic :+1:

1 like

Thanks allemaal!! Leuk om te lezen. :pray:t3:

Er staan wel meer spelvouten in. Na twee uurtjes stonden de kinderen ongeduldig aan m’n bureau, daarom maar op “send” gedrukt zonder een goede spellcheck.

Het hele principe van deze topics is juist dat ik met een macrolens in de hand een beeld laat zien waar iedereen z’n eigen conclusies uit kan trekken.

Wat ik denk is dus totaal irrelevant.
Dat gezegd hebbende zou ik graag een GS onder de lens leggen. :mag:

Iedere zondag zal niet lukken, maar ik zal m’n best doen.

Thanks! :pray:t3:

Nope, ik heb geen 6119. Ik hoop op een nieuwe Calatrava release over twee weken.

Ik zou erg graag het nieuwe Patek uurwerk onder de loupe leggen.

6 likes

Ik ben benieuwd!

1 like

Top :+1: en het wordt meestal gaand werk “” genoemd ;

1 like

weer een geweldig verhaal. ik heb er van genoten !

Leuk topic weer, net zo geinig als die eerste.

Ik denk dat je zowel de Lange als de Reverso niet onder de pure dress watches moet willen scharen, eerlijk gezegd. De Reverso heeft een expliciete sport-gimmick aan boord van het polo-verleden in de flipbare kast, en de Lange is veel te barok en druk met vier wijzers, waaronder een nodeloze power reserve, en een in het oog springende großdatum. En veel te veel tekst.

De Vacheron is een dress watch. Direct ook het cleanst.

De Vacheron is (vanwege het ontwerp, niet de uitvoering) minder dan indrukwekkend, met name omdat de (te) kleine KS een onbalans genereert, wat geaccentueerd wordt door het feit dat ze er een mini-sector-dial van hebben gebakken.

De Lange is te barok, en lijdt dan ook nog eens onder het weglaten van de 0, waardoor je tussen 01 en 09 van de maand tegen een kale lege rechthoek aan zit te loeren.

Dat is allebei speciaal, maar niet op een goede manier. De JLC. Die is in mijn ogen het meest in balans, en direct het meest bijzonder. Jammer van die afwerking, dan ken ik merken die voor minder doekoe de wijzers beter op orde hebben.

Yup, dat heb ik mogen zien, da’s erg mooi. Als ze de KS subdial een tandje groter hadden gemaakt hadden we een winnaar. Gelukkig wint de VC het ruimschoots in de categorie van mooiste uurwerk van de drie.

Het raderwerk. :slight_smile:

Ik vind het een typisch Dokter Bibber uurwerk, met die nier- en lever-vormige cirkeltjes er in die dan weer net niet uitgesneden zijn, en ik wou dat Lange eens kapte met die barokke reut op de balansbrug. Het is lelijk, als ik naar een tribal wil loeren ga ik wel naar een peespaleis. Dit is niet wat ik wil zien voor 40K.

Vacheron for the win.

Wel een mooie architectuur. Ik stel dit uurwerk op prijs om z’n eenvoud. Uiteraard is geen van de getoonde uurwerken in dit topic een Micro Artist spring drive, maar soit.

En dat is nou een mooie illustratie van het feit dat sommige mensen het meest blij worden van een soort koddigheid. Van pomp en circumstance wordt nooit iemand echt blij, op termijn.

Ze moeten wel iets aan die afwerking doen, want vooralsnog pleit deze blauwe Reverso voor de aanschaf van de OG witte Reverso met blauwe wijzers en guilloche plaat met KS.

2 likes

Wow wat een analyse! Geweldig! Ik moet dit nog 5x lezen voordat het helemaal is geland. Sowieso is dit soort “mierenneuken” wel de beste manier om het uurwerk te gaan waarderen. Ik kijk al uit naar de volgende :+1:t3:

1 like

Heerlijk dit! Echt heel leuk en informatief om te lezen. En zoals altijd weer top foto’s :+1:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Top gedaan weer. Merci.

1 like

Eindelijk thuis en gelezen. Wederom erg leuk om te lezen. :ok_hand:t2:

1 like

Gaaf stuk weer! Dankjewel!

1 like

Prachtige vergelijking weer en heerlijk leesvoer! Dank!

Voor wat betreft

In de krochten van het forum en iets minder uitgebreid heb ik nog ergens een vergelijk tussen leeuw en adelaar staan. GS Snowflake en The Citizen Chronometer. En van lang geleden ook een vergelijking tussen een GS SBGR305 en een Omega AT. Er ligt me ook iets bij dat ik me ook ooit nog gewaagd heb aan de GO Panomatic Lunar en een GS, maar niet in een eigen topic.

Ik zal morgen even zoeken welke topics het zijn. Het is in ieder geval steeds weer leuk om te doen.

Wellicht om een aantal als subtopics te bundelen in een overkoepelend topic?

Mocht je er nog een epistel aan willen wagen wil ik (mits het geografisch te doen is) mijn Skyflake wel beschikbaar stellen. Of je van de nodige Macro fotos voorzien. :wink:

1 like

Zou ik wel willen, maar eerst volgende maand die Cartier maar eens aftikken.

2 likes