Inzoomen #3 | De slag tussen de chrono's | Patek Philippe 5170G vs Omega Speedmaster 3861

Thanks! :pray:t3:

Leuk verhaal @Bwatched
Erg interessant om het zo van dichtbij beschreven te zien :ok_hand:

1 like

Leuk deze topics . Dank voor de moeite

1 like

Prachtig topic! Één van de pareltjes van dit jaar, dank!

Bovendien ben ik nu nóg gelukkiger met mijn 3861 :slight_smile:

Ook dank daarvoor!

1 like

Prachtig topic, helemaal gelezen, ook al ben ik niet van de chronografen. Wat een mooie techniek. (Wél van de chronometre uurwerken :grinning:.)

1 like

Mooi verhaal Ramses! :ok_hand:t3:

1 like

Thanks!!

Kijk! Daar doen we het voor :slight_smile:

Zo dan! Ik ook. de 3861 is echt een topper!

verstand komt met de jaren :joy:

Thanks Twan! Wellicht tot snel :slight_smile:

3 likes

Mooi stuk en knappe foto’s weer :ok_hand:

1 like

Sorry, maar dit pik ik niet, ben 66!!! :crazy_face:

2 likes

Super topic, leerzaam en mooi zo naast elkaar met die foto’s en uitleg :ok_hand:

1 like

Prachtig topic en super in beeld gebracht! Ik ging ervan uit dat cal. 321 een kolomwiel chrono was en dat de nieuwe versie dit ook aan boord had, maar kennelijk niet?

1 like

Nope.

Tijdens de introductie van cal. 861 (1968?) hebben ze de kolomwiel vervangen door een ‘ cam-actuated’ chrono (wat is daar eigenlijk de Nederlands benaming voor?) sindsdien heeft de speedy Pro geen kolomwiel meer.

1 like

Volgens mij wordt hier in het Nederlands hevel voor gebruikt

2 likes

Geweldige foto’s weer. Prachtig de Patek en de afwerking is echt fenomenaal.

Maar dat uurwerk van de Speedy is ook wel erg lekker zeg. Maakt me hebberig naar een speedmaster met zichtbodem.

Maarja dan gelijk het liefst deze naast de Speedy Pro :wink:

8 likes

Tof om te lezen weer!

1 like

Geen “nok”?

1 like

De oorspronkelijke 321 was inderdaad een kolomwielchrono, en de nieuwe 321 is dat ook weer. Maar de 3861 borduurt nog voort op de 861 en is dus een nokgeschakelde chrono :wink:

2 likes

Mooi topic met macro foto’s weer. :+1:

Ehhh… :thinking::wink:

De mooiere optie.

Ik vermoed dat het de hoofdreden is voor die keuze.

Dat is ook weer mooi.

Eerlijk is eerlijk, de één is jaren veertig klassiek en de ander is jaren zestig instrument. Ze overlappen niet eens.

Over waarde valt te twisten, maar ik zou de Speedy alleen al pakken omdat ik me bij niet veel gelegenheden senang zou voelen met 80K om de pols.

Is dat geen belemmering voor je?

Maar eerlijk is eerlijk, ik merk ook dat ik niks op maximale afwerking tegen heb. Geneva striping en perlage zijn functioneel in die zin dat ze gruis en vuil uit het uurwerk helpen houden, en het mag van mij machinaal gedaan zijn.

1 like

Ach, kijk eens naar de prijs van het wagenpark dat de gemiddelde Nederlander onbeheerd op de openbare weg heeft staan, dan valt een duur horloge om de pols wel weer mee.

Ik denk dat je het bedrag overschat wat de gemiddelde Nederlander aan een auto uitgeeft :wink:

Maar on topic; prachtige foto’s van twee zeer fraaie uurwerken; dank voor het de heerlijke foto’s :ok_hand:

2 likes