Inzoomen #3 | De slag tussen de chrono's | Patek Philippe 5170G vs Omega Speedmaster 3861

Groetjes vh neefje, @Bwatched en congrats met je grail!
Bovenaards mooi.
En wat is een chrono toch een schitterende (en ik denk geen makkelijke) complicatie :heart_eyes:

3 likes

:ok_hand: :ok_hand: :smiling_face_with_three_hearts:

Thanks!

Ja, copy/paste foutje :man_facepalming:

Het geld is uitgegeven he, dus die pijn is achter de rug :sunglasses:.
Maar nee, dat is echt geen belemmering. Ik heb genoeg gelegenheden waar ik dit horloge zonder problemen kan dragen. Het zwembad, strand en een sporadisch technofeestje zijn de weinige gelegenheden waar ik het horloge liever niet draag.

Deze zin snap ik niet helemaal.

Thanks!

Ooohh dat .321 uurwerk blijft lekker!

2 likes

Auto correct. Machinale afwerking. Niet maximale. :rofl:

Het punt was dat ik op de keeper beschouwd een botte boer ben die net zo graag naar die Omega kijkt.

2 likes

Da’s een doelman.

7 likes

Heel fijn topic om te lezen en vooral de plaatjes te kijken. Ik ben zelf in het bezit van een 3861 en ga hem door jouw foto’s en vergelijk nog meer waarderen! Gefeliciteerd met beide aanwinsten, de 5170 is ook waanzinnig mooi. Zo hoort een Patek chrono er uit te zien.

2 likes

Dat is weer autocorrect. Sterker nog, autocorrect was al fout in die post. Ik word helemaal leip van m’n nieuwe telefoon, eerlijk gezegd. Ik vind IOS verschrikkelijk slecht qua tekst-invoer. Inmiddels weer gewoon achter de desktop gezeten, dan heb je dat gedonder niet meer.

3 likes

Hail Satin!

Jammer dat de centrale minutenchronograaf zo in onbruik geraakt is. Ik hoopte even dat dat bij deze anders zou zijn, ook door de Lemania-achtergrond van het binnenwerk. Helaas!

Ik volg je niet helemaal…

Wederom weer genoten van je verhaal en de prachtige foto’s :D! Dank je wel

1 like

Nog twee stacks van de uurwerken:

Patek

Speedmaster

7 likes

Lemania heeft ook uurwerken gemaakt waarbij de chrono-minutenteller op de centrale as zat, en dus niet als subdial. Dat maakt het aflezen wat makkelijker omdat de schaal veel groter is. Alleen deed Lemania dat pas bij de latere automaten als de 1340 serie en 5100 serie. De ch27/2310 waar de uurwerken in dit topic van zijn afgeleid heeft nooit een centrale minutenteller gehad, dus het verwachtingspatroon van @Dunzdeck is niet helemaal correct :sunglasses:

Hier een Lemania met centrale minutenteller. Voor de duidelijkheid heeft de minutenteller een wijzer met een afwijkende punt:

2 likes

Aha! Dat verklaart ea. thanks voor de uitleg.

De link naar deze horloges begrijp ik overigens niet goed.
Deze hebben nooit een centrale chrono minutenwijzer gehad.

1 like

De enige link is denk ik de naam Lemania :thinking: :grin:

1 like