Super interessant vergelijk. Een review wat ik met aandacht en plezier heb gelezen. Dank @Bwatched Mag je vaker doen
Ik heb het met veel plezier gelezen en echt genoten van de foto’s. Dank je wel!
Ik kan me voorstellen dat er wel een aantal interessante “battles” te bedenken zijn;
- Omega Seamaster 300 vs Rolex Submariner
- Seiko 5-je vs Seiko middenklasse (alpine ofzo) vs Grand Seiko
Maar hee, vooral zelf creatief zijn. Kan je volgens mij beter dan ik
Wat een labour of love… Erg fijn stuk. Informatief en boeiend geschreven. Zou zo,'n stuk graag es zien over wat lager geprijsde horloges. Bv een Longines mastercollection tegenover een omega at. Nogmaals, genoten.
Erg mooi stukje en wat een foto’s! Dankjewel!
een geweldig leerzaam verhaal met hele mooie foto’s.
Erg interessant, dank voor je info.
Smullen dit!
Super informatieve topic Bwatched, en bovendien heel gedetailleerd en bevattelijk toegelicht. Dank daarvoor!
Leuk topic!
Vooral de slotzin…
Erg gaaf. Misschien kan je er een serie of reeks van maken
Interessant topic !! Mooi om die details van vrij dichtbij te zien
Heerlijk leesvoer voor een anderszins verloren zondagavond, waarvoor dank!
Erg leuk om te lezen. Weer veel van geleerd. Bedankt voor de tijd die je hierin hebt gestoken.
Super om dit met zulke gedetailleerde foto’s te kunnen zien, erg leerzaam
Kerel, wat een gaaf topic. Hele mooie ‘review’ om te lezen, en vooral van de foto’s te genieten. Zo leer je nog eens wat. Bedankt voor je moeite
Mooi topic, goed geschreven en prachtige foto’s. Voor dit soort topics ben ik op dit forum gekomen. Bedankt!
Echt een goed topic @Bwatched , vooral voor kneuzen zoals ik. Merk dat hoe langer ik op het HF zit steeds anders naar horloges aan het kijken ben. Zeker hoe jij de uurwerken vergelijkt en hoe ik er naar moet kijken. Vooral die mooie foto’s geven mij een goed inkijkje van uurwerken, in dit geval van de Zenith en de Patek Phillipe. Hoe meer ik lees en kijk, hoe meer vragen er opdoemen bij mij. Nu ben ik zelf A-technisch maar hier leer ik echt veel van. oke, belangrijk is de afwerking van de materialen in een uurwerk en dan vooral ook de slijtgevoeligheid. Nu zit er natuurlijk een groot gat tussen de prijs van een Zenith en Patek phillipe wat komt door de edelmetalen en de handmatige afwerking in het uurwerk. Maar dan komt mijn vraag, in de Zenith zitten 282 onderdelen en in de Patek 456 onderdelen, wil dat nu zeggen dat de Patek nu heel veel beter is (buiten de edelmetalen en de handmatige afwerking om) dan het uurwerk van Zenith. Bedoel dus vooral het aantal onderdelen. Waarom vraag ik dit, je hoort nog wel eens, in dit uurwerk zitten wel 56 jewels en in een ander uurwerk 26 jewels. Nu heb ik begrepen dat men zegt dat hoemeer jewels hoe beter, maar dat dit eigenlijk helemaal niet aan de orde is. Er zitten dan een aantal jewels in die eigenlijk geen functie hebben en het uurwerk dus niet beter maken, corrigeer mij als ik het mis heb, moet nog heel veel leren.
Nu geef je aan dat je ook een verzoek mag hebben om e.e.a te vergelijken.
Zoals Sandy aangeeft, zou ik ook de Omega met de sub vergeleken willen zien.
Maar ook in het midden segment de Longines Spirit Zulu time GMT met de Breitling Avenger GMT. Misschien vind je mijn vragen onzin, maar zoals gezegd ben nog in de leer. Verder mijn complimenten voor de foto’s
Wat een lekker topic om te lezen zeg. Dankjewel!