Irritant cookie logo

Op mn mobieltje staat linksonder in t scherm constant n cookie logo.

Die blijft de hele tijd staan. Maakt niet uit of ik de cookies accepteert, weigert of mijn voorkeuren opsla.

Weet iemand of ik op n bepaalde manier dat irritante logo erg kan krijgen? Op n mobiel schermpje heb je al niet veel oppervlakte…

11 likes

Hier idem

Mijn beste,

Orologio Signaturis Temporis :wink:

8 likes

Dat het er moet staan kan de forumleiding niet veel aan doen - daar hebben we onze verlichte leiders voor te danken - maar de plaatsing is wat ongelukkig.

Het overlapt met een functie van het forum zelf. Misschien zou rechts uitlijnen beter zijn inderdaad.

1 like

Europese genieën hebben bedacht dat het goed is om cookies actief te accepteren of af te wijzen. En in al hun goedheid hebben ze verzonnen dat iedereen dit ook makkelijk moet kunnen wijzigen (ik ken werkelijk waar niemand die later ooit denkt “poeh, ik ga die lijst nog eens doorspitten om mijn toestemming te herzien”).

Enfin, als je Google Adsense gebruikt (de advertentie machine van Google waar je geld kunt verdienen door het tonen van advertenties op je website), ben je verplicht om aan cookie management te doen. Dat kun je zelf inbakken (zie bijv. de Tweakers.nl website, die een link helemaal onderin hun website toont), of je kunt een derde partij gebruiken, zoals HF doet (veel minder werk, maar rete-irritant icoontje wat niet weggaat) die dat allemaal voor je regelt.

HF kan hier niet gek veel aan doen zonder zelf in de forum software te gaan harken. Sommige browsers als Brave verbergen het wel voor je, maar dan ben je dus niet meer compliant met EU wetgeving.

Het is een draak van een EU wet :frowning:

8 likes

Het zou me verbazen moest Discourse, toch een wereldwijd gebruikt softwarepakket, er niks voor hebben. Maar ja,

Zoals het meeste dat de laatste decennia uit die richting overwaait.

Ik zou het al goed genoeg vinden als ik dat icoon aan de andere kant kon zetten. Ik ga maar eens in de code neuzen. :smile:

2 likes

Ah joh, inmiddels zo ongeveer overal usb c ipv dedicated k*t kabeltjes.

Worth it.

2 likes

Gebruik de Discourse app. Niets te zien.

Grappig, geen last van, maar ik gebruik Firefox op Android met de i don’t care about cookies extensie.

Ik krijg ook geen advertenties omdat ik twee ad blockers en een AI blocker aan heb staan.

Nooit koekies van vreemden aannemen.
En zeker geen gratis koekies.

1 like

Waarom “moet” het er staan. Dat kun je toch ook verplaatsen naar de instellingen… op geen een website blijft dit zo staan. En andere apps ook niet. Gewoon de optie om aan te passen naar instellingen verplaatsen.

4 likes

Niemand die hier moeite mee heeft?

Door het plaatsen van Content op het Platform verleent de Gebruiker aan Keizer Media een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie om deze Content te gebruiken, te reproduceren, aan te passen, te publiceren, te vertalen en te distribueren in verband met de exploitatie van het Platform.
Deze licentie blijft van kracht na verwijdering van het account, voor zover de Content onderdeel is van lopende discussies of anderszins is verspreid.

7 likes

Dat is een slavencontract uit 1637.

3 likes

Sommige browsers als Brave verbergen het wel voor je, maar dan ben je dus niet meer compliant met EU wetgeving.

Als eindgebruiker maakt dat je trouwens niet “non-compliant”. HF moet het voorzien, jij mag er zelf als consument verder mee doen wat je wil.

1 like

Ik weet verder niet hoe het werkt, maar je hebt gelijk, bij alle andere websites verdwijnt ie.
Maar hé, dit is geen website maar een forum :crazy_face:

1 like

Je kunt die ‘revisit consent button’ uitschakelen. Ik kan geen linkje toevoegen, maar het staat op de cookieyes site.

Waar dan?

Welke site? Heb je een schermafdruk?

N.B. Ik gebruik de HF app met onderliggend de Samsung browser omdat Chrome aan het kloten was met het HF de laatste tijd.

Deze info heb ik over de button gevonden. Hopelijk kun je hier iets mee.

1 like

Welke? Ook Firefox extensies?

Het is niet prettig. Het is wel standaard, overal. Nja. Moet je maar rekening mee houden dan - wat je post, is niet langer je exclusieve eigendom.

Het is al een goeie zaak dat er “in verband met de exploitatie van het Platform” staat. Dat is meteen een heel pak restrictiever dan, zeg maar, Facebook die je snuit mag verkopen voor reclamedoeleinden ofzo. :upside_down_face:

1 like