Dat het er moet staan kan de forumleiding niet veel aan doen - daar hebben we onze verlichte leiders voor te danken - maar de plaatsing is wat ongelukkig.
Europese genieĂ«n hebben bedacht dat het goed is om cookies actief te accepteren of af te wijzen. En in al hun goedheid hebben ze verzonnen dat iedereen dit ook makkelijk moet kunnen wijzigen (ik ken werkelijk waar niemand die later ooit denkt âpoeh, ik ga die lijst nog eens doorspitten om mijn toestemming te herzienâ).
Enfin, als je Google Adsense gebruikt (de advertentie machine van Google waar je geld kunt verdienen door het tonen van advertenties op je website), ben je verplicht om aan cookie management te doen. Dat kun je zelf inbakken (zie bijv. de Tweakers.nl website, die een link helemaal onderin hun website toont), of je kunt een derde partij gebruiken, zoals HF doet (veel minder werk, maar rete-irritant icoontje wat niet weggaat) die dat allemaal voor je regelt.
HF kan hier niet gek veel aan doen zonder zelf in de forum software te gaan harken. Sommige browsers als Brave verbergen het wel voor je, maar dan ben je dus niet meer compliant met EU wetgeving.
Waarom âmoetâ het er staan. Dat kun je toch ook verplaatsen naar de instellingen⊠op geen een website blijft dit zo staan. En andere apps ook niet. Gewoon de optie om aan te passen naar instellingen verplaatsen.
Door het plaatsen van Content op het Platform verleent de Gebruiker aan Keizer Media een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie om deze Content te gebruiken, te reproduceren, aan te passen, te publiceren, te vertalen en te distribueren in verband met de exploitatie van het Platform.
Deze licentie blijft van kracht na verwijdering van het account, voor zover de Content onderdeel is van lopende discussies of anderszins is verspreid.
Het is niet prettig. Het is wel standaard, overal. Nja. Moet je maar rekening mee houden dan - wat je post, is niet langer je exclusieve eigendom.
Het is al een goeie zaak dat er âin verband met de exploitatie van het Platformâ staat. Dat is meteen een heel pak restrictiever dan, zeg maar, Facebook die je snuit mag verkopen voor reclamedoeleinden ofzo.