Ha weer een startende verzamelaar.
Maar inderdaad hoeveel geld zit erin?
Dat is ook belangrijk.
Mensen buiten HF vinden drie al veel.
Zelf word ik een beetje onrustig van meer dan 10. Die draag ik dan toch niet en liggen dan in de doos tot het moment dat ze onderhoud nodig hebben, brrrr
Ik ben van de kwaliteit over kwantiteit. 35 klinkt voor mij als te veel. Ik vindt mijn horloges stuk voor stuk tof en wil er ook van genieten door ze te kunnen dragen. Dat wordt met zoān aantal wel lastig.
Het is toch een beetje als op de NRA conventie vragen of een kelder vol met machinegeweren hebben raar is⦠Ik zelf zie het nut niet zo van meer dan een stuk of 10 horloges (wat vintage spul voor de leuk en erfstukken daargelaten), maar is ook gewoon ieder zān ding. Er is vast iemand op de wereld die 37 soorten soeplepels heeft of zo.
Service kosten, bandjes, kluishuur/inboedelverzekering zien we even door de vingers
Echt belachelijk
Behalve op dit forumā¦
Ik tel ze niet, maar nu toch ook zoān 25 stuks. Is natuurlijk niet nodigā¦
Ja hoor; hier vergelijkbaar. Mijn psychotherapeut zegt dat ik afgezien van mijn andere issues verder op horlogegebied redelijk normaal ben. En weer doorā¦
35, 50, 80 of meer teveel?
dat maakt ieder voor zich zelf uit,
laat het anders maar weten in het blauwe gedeelte
Op HF houden wij van fotoās.
het wordt pas extreem als je ze tegelijk omdoet, dat is wel een dingetje denk ik, maar voor de rest? boeie!
Het waren er 300 een tijd terug.
Nu ongeveer 50 blijvers en nog een bak met vertrekkers.
35 horloges is behoorlijk wat zeg, hoe doe je dat met servicen? Wanneer het allemaal automaten zijn met een service interval van 10 jaar, dan moet je 3,5 horloge per jaar service.
Ha @hendrik je weet toch dat je allang die cursus fotografie had moeten doen
Gewoon, verkopen zonder service en een ander met service terugkopen
Valt reuze mee. Na 100 begin je pas te tellen.
Bij mān laatste telling zat ik rond hetzelfde aantal en er zijn er nog twee onderweg dus maak je vooral geen zorgen. Als het in de weg ligt of er gat teveel geld in zitten kun je altijd nog wat in het blauw zetten
Ik zit ook op zoiets. Ik tel dan wel de horloges die ik aan mijn vrouw gegeven heb mee. Ze koopt ze nooit voor zichzelf (en ze is Ć”ltĆjd te laat).
En jij dacht dat een horloge dat ging oplossen?
Nee hoor een mooi begin naar mijn idee ; )
35 horloges? Je bent een beginneling!
Als je het hier vraagt: āneeā
Als je het aan mijn vrouw vraagt: āben je gek geworden?!ā