Is de Rikketik nog steeds “hot”?

Zondag 7 januari wordt de Rikketik beurs weer gehouden.
Ik zag dit keer geen aankondigingen op het forum van “wie gaat er”, of “show je aanwinsten”.
Miste ik iets of zijn we Rikketik moe?

4 likes

Ik weet dat er vanuit de vintagehoek een aantal leden gaan.

5 likes

Meestal op de dag zelf verschijnen zulke topics.

Maar als antwoord op je vraag: Nee, de Rikketik is niet “hot”… Nooit geweest ook :sweat_smile:

20 likes

Als ik voor mijzelf spreek, ja. Maar goed, er zullen beste forumleden gaan komende zondag.

1 like

De januari editie is gewoonlijk de slapste Rikketik van het jaar.

4 likes

Is dat een typisch vintage ding?? :laughing:

11 likes

Ik ben er nooit geweest, maar mijn brein associeert het op de één of andere vreemde manier met spruitjes…:wink:.

13 likes

Is het Songfestival nog " hot"? :see_no_evil:

5 likes

Neem me al een tijd voor om weer 'ns te gaan. Hot? Is niet een term die ik samen met de Rikketik zou gebruiken. Maar, in mijn beleving, altijd wel leuk om een beetje rond te kijken en volgens mij lopen er altijd wel wat HF-ers rond.

4 likes

Het is een paar keer per jaar volgends mij, ik probeer meestal 1 keer te gaan per jaar in Q4. Als het niet lukt, mis je ook niet zo veel maar het is wel fun als je met een mede horlogeliefhebber daar heen gaat

2 likes

De tattoo en lingeriebeurzen zijn hot :grinning_face_with_smiling_eyes: ik ben voornemens een keer te gaan maar of dat dit jaar is weet ik nog niet.

4 likes

Ik ben twee keer geweest. De eerste keer wist ik niet wat ik kon verwachten. Beide keren vond ik het leuk om rond te struinen. Er zijn een aantal handelaren die mooie horloges hebben, maar die hebben ook websites.

Toch heb ik me beide keren goed vermaakt. Het is wel ontzettend druk, maar als je dat niet erg vind en je laat het over je heen komen dan heb je een prima tijd.

7 likes

Ik ben zelf in het verleden ook meerdere malen geweest, maar voor mij persoonlijk is het risicogehalte met name in het hogere prijs- segment te hoog.

Je moet mijns inziens toch een echte kenner zijn om daadwerkelijk weloverwogen een aankoop te kunnen doen.

Ik heb wel eens geopperd dat het mooi zou zijn wanneer je de expertise van mede forumleden daar ter plekke zou kunnen aanspreken mocht je overwegen je zuur verdiende geld stuk te slaan op het horloge van je dromen.

7 likes

Nou waarom niet ben ook 2 X geweest gezellig en was lekker druk nog bekende tegengekomen.
Gewoon lekker struinen en snuffelen en bakkie gedaan.
1 ste keer niks gekocht en tweede keer wel. Ook leuk om mensen te kijken en voor elk wat wils.
Van horlogebanden tot vintage horloges en wandklokken tot horlogeboeken.
Ik vond het leuk en geslaagd.en als je iets zoekt vind ik het zeker een aanrader.
Maar om elke Rikketik te bezoeken dat hoeft van mij niet.
En je bent zelf de beheerder van je uitgaven vind je het te duur dan laat je het liggen.

4 likes

Klopt helemaal, ik beperk me qua aanschaf ook tot bandjes en onderdelen.
En “mensen kijken” :blush:

3 likes

En het voordeel is je ziet wat je koopt en dat heb je online niet en als je handig bent met vintage opknappen en servicen dan moet je deze beurs niet overslaan maar dat heb ik helaas niet…

5 likes

Hahahahahhhahah

1 like

De zomereditie was afgelopen jaar heel erg hot zelfs :hot_face:
Ik ben erbij, deze keer ook weer een focus op gereedschap, maar er zullen wel weer wat opknappertjes blijven plakken aan de handen denk ik…

6 likes

Is de Rikketik nogsteeds “hot”?

13 likes

Voor bakken vol bij elkaar geraapte rommel ga ik wel naar marktplaats, de tijd van zenuwachtig lachende kleffe zweetklauwtjes handel heb ik wel gehad… :+1:

3 likes