Is de Rikketik nog steeds “hot”?

Zo, de kop is eraf. De eerste Rikketik van 2024 zojuist afgevinkt. De heersende trend heeft zich voortgezet. De gangpaden worden breder, er zijn meer zitjes om gezellig te praten met lotgenoten. Kortom het aanbod aan standhouders neemt zienderogen af. Alhoewel de usual suspects gewoon hun waar slijten.

Toch weer lekker langs de tafels gestruind en hier en daar wat opgepikt. De opbrengst van vandaag:

Een tweetal kleine horloge boxen. Hopelijk zij de vakken groot genoeg om uurwerken en/of dials te kunnen bewaren. Uitgevoerd in leer met suède.

Daarnaast een vijftal vintage bandjes kunnen scoren bij de bandenman in de zaal. En ook een fraaie Lincoln op de kop geRikketikt. De fraaie art deco wijzerplaat heeft me over de streep getrokken.

En tot slot uiteraard ook een bijzondere TIMEX aanwinst. Een leuke Timex Electric display in plexiglas uit Frankrijk. Zal er zo eens een batterij in plaatsen. Als het uurwerk ook nog loopt, dan ….

Kortom, weer een goede invulling van een zondagochtend in januari

28 likes

Mooie aanwinst Martijn :ok_hand:

2 likes

Heel knap die Caribbean :star_struck:

2 likes

Best een mooie selectie zo bij elkaar :+1: en die Lincoln is serieuze eyecandy

4 likes

Ik heb voor het eerst ook 2,5 uur rond mogen lopen op de Rikketik. Genoeg te zien en ook nog wat dingetjes opgepikt. 6 horloges uit de grabbelbakken, nog een oppoetssetje van Plexirevive en nog een Bergeon bracelet tooltje. Nog wel gezocht naar ander gereedschap, maar niks gevonden wat ik op mijn lijstje had staan om aan te schaffen. Ik heb mij dus netjes in kunnen houden al zeg ik het zelf :rofl:.

Helaas geen bakkie met andere forumleden gedronken, maar goed dat komt een andere keer wel weer goed.

12 likes

Prima start toch ?! Vooral die Velona lijkt mij een lekkere aanwinst, vaak prima uurwerken in. Enjoy :+1:

4 likes

Jazeker, ik heb niks te klagen. Ik heb me prima vermaakt en genoeg gezien. De Velona is zeker een leuk horloge en heb ik echt opgepikt voor de looks. Jammer genoeg bleek het uurwerk niet compleet, dus daar moet ik nog even een oplossing voor vinden. Gelukkig heb ik recent een bak met oude uurwerken gekocht dus hopelijk vind ik daar wat donormateriaal in en zo niet dan kijken we een andere rikketik wel of ik nog wat vind ervoor.

5 likes

Helaas is het leven niet zonder risico’s…

Overigens ben ik zelf in de hele periode dat ik horloges verzamel maar een keer of vier een vastgelijmde wijzerplaat tegengekomen.
Op een geval na waren dat allemaal Mumbay Specials… En daar is vaak nog wel wat meer mis mee. Het kopen van dat soort horloges uit India beschouw ik zelf inmiddels als een jeugdzonde, hoewel… af en toe aan de verleiding toegeven voor een leuk HMT’tje is ook een guilty pleasure, net als een gokje wagen voor max een of twee tientjes op de R’tik.

3 likes

Leuk bezoek gehad aan de Rikketik gister, mijn eerste keer. Viel mee kwa drukte, lekker kunnen struinen. Opvallend; De slechte belichting van de bakken met slecht glas en de presentatie van de horloges. Diverse horloges en random een paar dure jongens er tussen. Day Date zo maar in zo’n bak, of een Daytona… Enig idee of dit allemaal authentiek is? Bij een handelaar overduidelijk gezien dat de wijzerplaat van de Rolex ‘aftermarket’ was. Sommige anderen, zoals de Belgische meneer, had een mooie presentie en dito horloges.

Voor herhaling vatbaar? Weet niet. Is wel een 2,5 hr drive.

3 likes

Prachtig die Omega
Kende deze niet.

2 likes

Oeh die Velona is echt lekker! Als je weet wat voor uurwerk erin zit en wat er mist dan kan ik ook wel ff kijken of ik iets heb liggen.

4 likes

Leuke score zeer goede vangst op deze zondag leuke Timex display ben benieuwd of die het doet…
:+1:

3 likes

“Ne se remonte jamais”.
Ik dacht, dat zal wel “nooit meer opwinden” betekenen.
Maar de vertaler zegt, “komt nooit meer terug” .
Poëtisch! :grin:

Mooie vangst hoor!

3 likes

Danku😎

1 like

Zit wel wat werk aan zit een verkeerde balans in. Dit is weer een klassiek rikketik momentje. Valjoux 72 balans in een 726

Wel tevreden mee alsnog :upside_down_face:

8 likes

Er zit een ETA 2789 automatisch uurwerk in, maar er is weinig automatisch meer aan. Ik heb nog wel een bakje gevonden met wat onderdelen, maar ik moet daar op een later moment even rustig voor gaan zitten. Voor nu nog even te hoog gegrepen.

4 likes

Ik ben er nooit geweest, maar lees in ieder rikketik topic dat niemand zich al te druk lijkt te maken over fakes :-\

2 likes

Deze keer lekker vroeg om 8.30 naar binnen en ondanks dat het iets minder aanbod was toch prima naar m’n zin gehad en een paar opknappers gekocht en een Robur glaspers :+1:Uploaden: 303AE6E3-2009-4485-B01B-5238AFB08D0F.jpeg…

3 likes

13 likes

Vond het erg leuk gisteren was inderdaad erg druk. Mooie dingen gezien waaronder een Zelos titanium was ik positief verrast door. Nog een tijdje met Rob van Monsterwatches staan te kletsen.

Kortom een fijne zondagmiddag gehad.

9 likes