Is deze Planet Ocean de moeite waard?

Beste mede forum leden,

Er staat een goedkope Planet Ocean te koop. Normaal zijn deze rond de 4-4.5k, deze is significant goedkoper, maar nog ruim boven de prijsklasse replica.
Wat zijn mijn twijfels?

1. Normaal ziet het horloge er beter uit dan de doos, in dit geval is dat precies andersom.
  2. Wel gestempeld door een juwelier, waarom dan zo goedkoop? De juwelier al opgezocht, verkoopt nog wel Tudor en Tissot, geen omega meer.
  3. Klopt die sluiting wel bij het 8500 uurwerk op een 45.5mm?

Nu wat foto’s:

Wie o wie kan mij helpen de juiste keuze te maken?

Misschien gewoon oplichter?

Foto’s van andere advertentie gestolen?

2 likes

Dat zou niet handig zijn, bij vinted komt het geld eerst op een tussenrekening en wordt het pas vrij gegeven als de koper akkoord is met de aankoop.

1 like

Ik weet nooit hoe ik dit kan checken… gaat zoiets via google lens?

Via Vinted dit soort aankopen doen is naar mijns inziens altijd een slecht idee. Je wordt niet bescherm als koper, dat is een wassen neus.

Kaart gestempeld in UK, met Franse krant. Verkoper ook daar te vinden? If it’s too good to be true, it usually is.

6 likes

Goedemiddag, Je geeft zelf aan dat dit horloge normaal rond de 4-4,5k hoort te zitten. Ik heb hem even opgezocht via Vinted en ik zie de prijs van €1900,-. Ik zou het lekker daar laten. Of je moet graag van je geld af willen… Een verkoper zal niet iets zo goedkoop verkopen of er is wat mis mee of het gaat niet aankomen. Ik zou niet op de garanties van Vinted vertrouwen straks heb je een hoop gedoe om je geld terug te krijgen.

7 likes

Verkoper is inderdaad frans.

Het hoeft niets te betekenen maar de kwaliteit en achtergrond van de foto’s zijn nogal verschillend en de datum is ook anders. Zelf maak ik altijd in een keer op hetzelfde moment foto’s.

Het is maar voor 2 centen input…

1 like

Als je bereidt bent om voor 1900 de boot in te gaan, zeker doen. Maar, ga niet uit van de klantenservice van Vinted. Buy the seller. Zeker als een PO 4.5k doet, is 't prijsverschil echt te aanzienlijk. Is zelfs onder de B2B handel waarde dit.

4 likes

Lijkt me dat die eerste twee foto’s van een echte zijn, maar niet van deze verkoper.

De laatste foto’s zullen van een nepperd zijn maar de foto’s zijn expres slechter gemaakt zodat je het niet kunt zien

Waarom zou dit horloge voor €1900 verkocht worden? Daar is geen reden voor dus is het te mooi om waar te zijn

5 likes

Klopt, kijk maar naar de stand van het achterdeksel.

4 likes

Je kunt het niet goed zien, wat ook de bedoeling zal zijn. Maar die 12 lijkt mij anders

2 likes

Ik dank jullie zeer voor alle input! Al hoe graag ik een PO wil bezitten, het moet wel een echte zijn… Ik was in de veronderstelling dat het horloge vanwege slijtage zo goedkoop was.

De doorslag werd gegeven door de verkoopster zelf: ze had het horloge cadeau gekregen en kon er niets mee. Het horloge moest hierom snel weg en daarom was het zo goedkoop.

Dan kan ik niet anders dan concluderen dat dit niet zuivere koffie is.

4 likes

“je souhaite me séparer rapidement”

Dat zegt genoeg…iemand die geen tijd heeft en (heel) snel wil verkopen.
Dit overkwam mij met 2-3 Breitling’s en opnieuw 10 dagen geleden op Vinted een 3K Breit verkocht voor 1500e, allemaal origineel met papieren en box en de mogelijkheid om hem zonder problemen op te halen bij de verkoper
Van mijn kant is alles mogelijk… hier is het jammer dat het zo ver is om face to face te handelen

2 likes

Vergeet ook niet het risico dat het gestolen waar kan zijn, heling is nog steeds strafbaar.

1 like

Op chrono24 staan ze te koop vanaf net onder de 3000 euro, iets minder dan de bedragen die jij noemt. Dit is overigens wel een model dat vaak wordt nagemaakt…

https://www.chrono24.nl/omega/ref-22005000.htm?man=omega&refId=22005000&showpage=&sortorder=1

1 like

Koop dus nooit meer tweedehands, elke keer bestaat het risico dat het gestolen is…zelfs met de dozen en papieren

2 likes

Het lijkt me meer oplichting dan namaak. Het beste advies lijkt me om er 1 te kopen hier op het forum :slight_smile:

2 likes

Die dozen en papieren maken ze ook na, en daar gaan we weer, ik ben een leek, maar ik heb dat pasgeleden op YouTube gezien, tot de doos aan toe alles kopiëren ze. Ben ik net weg uit dat topic over die Patek Philippe, zie ik dit weer :slight_smile:

2 likes

Scherp!

1 like