Is deze Rolex echt?

Zat net in gesprek op een terras toen het horloge van mijn tafelgenoot me opviel. Al lang in zijn bezit vertelde hij me en ik mocht een foto maken. Behalve aan de band niet veel draagsporen. Ik ben benieuwd op iemand zo kan zeggen of dit een echte is

2 likes

is dit even een verkapte status check van een ‘vriend’ van je? :rofl:

5 likes

Ik snap even niet wat je bedoelt geloof ik

Waarom vraag je het hem zelf niet?

4 likes

Er staat op ‘Officially certified’ dus het zal wel kloppen

19 likes

Sluit dit topic maar. Ik stel een normale vraag maar krijg zoals te verwachten was reacties van kleuters.

10 likes

Phoe wat een domme antwoorden. Het is zeker weer lunch pauze.

2 likes

Geen verstand van maar ik weet dat hier een kroontje op hoort te zitten.

8 likes

Faaaaaaaaake

1 like

Als ik 'm vergelijk met andere submariners dan lijken de getallen op de bezel 10, 20, 30, etc. een stuk vetter op jouw foto dan op andere submariners. Dat wil nog niet echt zeggen natuurlijk of het een echte of neppe is. Wellicht is de buitenkant wel echt en zit er een goedkoop uurwerk binnenin? Wie zal het zeggen.

Wat je zou kunnen doen is kijken met een loep/vergrootglas of je bijvoorbeeld in de tekst imperfecties ziet, dit zou kunnen duiden op een replica (denk bijvoorbeeld aan niet uitgelijnde letters enzovoort). Verder zou je het horloge toch al snel open moeten halen om het zeker te weten.

In de band (clasp) hebben de namakende partijen vaak veel moeite om de letters Rolex er goed in te drukken 
 kijk even hoe dat er allemaal aan de binnenzijde uitziet :wink:

Aan de hand van een foto is het natuurlijk lastig te zeggen.

1 like

Wat je zou kunnen doen is kijken met een loep/vergrootglas of je bijvoorbeeld in de tekst imperfecties ziet

Dat zie je al overduidelijk aan de foto’s

Ik zal de titel even aanpassen, zodat wij de juiste kenners aantrekken.

Ik heb alleen deze foto. Het was een toevallige ontmoeting en ik vond het al een beetje gĂȘnant om te vragen of ik een foto mocht maken

1 like

Als je het mij vraagt is het een neppe. de font van ‘‘ROLEX’’ is te dik. dat heb ik nog nooit gezien bij een 1680.

Is het en public deze vraag stellen niet veel gĂȘnanter, zou er persoonlijk niet zo van gediend zijn als ik mijn eigen horloges hier op dit forum voorbij zou zien komen gefotografeerd door een vriend (al dan niet met toestemming) met de vraag of hij echt is.

U noemt het eerder kinderachtige reacties, maar ik vind het persoonlijk heel raar dat u deze vraag stelt over een horloge van een “vriend”.

Zal wel aan mij liggen wellicht. Enige plek om de vraag te stellen is aan uw “vriend” zelf. En dan is het inderdaad wel een gĂȘnante vraag om te stellen of een horloge van +- 20k (want dat kost een single red sub wel) wel echt is.
Nogmaals ik vind het ongepast.

25 likes

En wat boeit het jou eigenlijk of de horloge van jou tafelgenoot echt is. Dat vind ik nog kinderachtiger

6 likes

Normaal ga ik op deze vragen nooit in, maar ik vraag ik me af (behalve dat de letters van Rolex iets dikker opgelegd lijken op de foto, dat kan een vertekend beeld zijn) waarom deze Sub 1680 niet echt zou zijn. Het horloge op de foto ziet er voor de veronderstelde leeftijd behoorlijk fris uit. Ik ben benieuwd wat een echte Rolex deskundige hiervan zegt.

1 like

tenzij je ergens op google of iets een foto kunt vinden met zulke dikke letters?.
ik ben hem nog niet tegen gekomen

2 likes

Hoe het ook in je op komt om dit hiero te plaatsen?!

4 likes