Is deze Seamaster echt?

Hi,

Op foto lijkt deze Seamaster in mijn ogen Legit… maar ik wil ook zeker even de meningen van het forum horen. Misschien zie ik iets over het hoofd. Een gewaarschuwd man is er 2 waard :blush:

2 likes

Extra

Wat vraagt men er voor?
De super clones van tegenwoordig zijn lastig te onderscheiden op een foto

1 like

3,5 geen papieren. (Maakt me wat argwanend) maar op eerste zicht lijkt hij ok. Maar misschien zijn er details die ik niet zie… had ik ook voor met iemand die hier op hf fake omega banden verkocht. Zag ik ook pas als ik hem hier thuis had…

1 like

Waarom heeft hij/zij er geen papieren bij? Kan mij voorstellen dat je bij een vintage horloge geen papieren hebt, maar dit is een recent horloge van aanzienlijke waarde.

2 likes

Goede foto’s van het uurwerk vragen. Dat is het voordeel van open cashback icm een manufactuur uurwerk. Goed vergelijken.

1 like

Gekocht van een kennis van de verkopende partij.

Klopt, ook groot deel van de argwaan.

1 like

VInd de prijs aan de hoge kant voor een horloge zonder papieren van een particulier. Voor een paar 100 meer heb je er 1 met papieren…https://www.chrono24.nl/search/index.htm?countryIds=AD&countryIds=AL&countryIds=AT&countryIds=BA&countryIds=BE&countryIds=BG&countryIds=BY&countryIds=CH&countryIds=CY&countryIds=CZ&countryIds=DE&countryIds=DK&countryIds=EE&countryIds=ES&countryIds=FI&countryIds=FR&countryIds=GI&countryIds=GR&countryIds=HR&countryIds=HU&countryIds=IE&countryIds=IS&countryIds=IT&countryIds=LI&countryIds=LT&countryIds=LU&countryIds=LV&countryIds=MC&countryIds=MD&countryIds=ME&countryIds=MK&countryIds=MT&countryIds=NL&countryIds=NO&countryIds=PL&countryIds=PT&countryIds=RO&countryIds=RS&countryIds=SE&countryIds=SI&countryIds=SK&countryIds=SM&countryIds=UA&countryIds=UK&currencyId=EUR&dialColor=702&dosearch=true&manufacturerIds=187&maxAgeInDays=0&models=1073&pageSize=60&redirectToSearchIndex=true&resultview=block&sortorder=1&specials=102&year=2021&year=2022

Normale mensen, buiten HF, denken daar vaak niet na over de toebehoren. Doen doos en papieren weg zonder over de gevolgen bij verkoop na te denken. Iemand regelt er weer een doos bij en zo heb je een horloge in doos maar zonder papieren…

1 like

Serienummer lug moet hetzelfde zijn als het serienummer op het uurwerk.
Als je me het serienummer in een pb stuurt check ik voor je of het model erbij past. Eerste oogopslag zie ik niets geks. Foto’s zouden scherper mogen.

1 like

Ook even checken of hij niet gestolen is…?

Zie geen massaschroeven in de balansband!

uurwerk is een imitatie, caliber 8800 hoort een silicium balans met spiraal te hebben en dit is een eenvoudige stalen.

Vind het alleen nog steeds frappant dat er zo snel geroepen wordt dat iets echt is. Je zult maar 3,5K voor deze Chinees betalen 🥲

28 likes

Dank! En de rubber band is dus niet origineel( heb extra foto’s gevraagd)te zien aan de buckle die erop zit ( niet afwzrkt zoals de orignele ( gepolijste rand + omega logo is te fijn en niet groot genoeg + de gegeaveerde inkeping voor de buckle is niet 100%

@beheerders deze mag weg. Uitgeklaard dat het om een fake exempkaar gaat :+1:

7 likes

Hulde aan het HF :clap:t2:

4 likes

Wat André zegt!

Balans moet dus zwart van kleur zijn.

4 likes

Pffff , ik was hier zeker ingetrapt. En ik ben niet de enige zo te lezen.

Thumbs up voor de echte kenners :+1:

9 likes

maar goed dat je niet naar @HanDavinci hebt geluisterd dan :crazy_face:

3 likes

Had deze niet zomaar gekocht hoor :laughing: en ik heb mijn eigen exemplaar al :grin:. Maar heeft me wel een rit naar NL bespaard :+1:

1 like

Dit alles Top :blush: daarom ben ik lid van het forum voor dit soort zaken, hulde aan @Horloge24 André dank voor je kennis :+1:t2:

3 likes