Is deze Seamaster echt?

Je kunt je eigen reacties altijd verwijderen. Zelfs jaren na dato nog. Druk op die drie puntjes (naast het hartje en het vlaggetje) en dan op de prullenbak :wink:

Er zijn wel eens incidenten geweest van mensen die al hun oude posts gingen verwijderen voordat ze het forum uit werden geschopt. Meestal was er wel wat aan de hand en werden ze niet daarom van het forum geschopt.

Een zeer interessant artikel (maar in het Frans)

Absoluut waar. Echter als een horloge een paar jaar oud is en er zitten geen papieren bij dan loop ik er met een bocht omheen.

2 likes

Zelf heb ik deze set in het blauw, gekocht bij S&C. Het lijkt een echte doos etc. maar het horloge moet je vasthouden voelen om het zeker te weten. Als die nep is, is het een hele goede replica…

Je kan de test rapporten opvragen bij Omega, wellicht iets om te testen.

Had me een rit van een 300km geweest… vandaar hier advies gevraagd waardoor deze me bespaard is gebleven en ik geen replica gekocht hebt voor een vriend :+1:

Het is welbekend dat er een 8800-kloon bestaat, maar de foto’s zijn ook wel bedroevend slecht om over te oordelen. Meestal is dat al een signaal. Als er veel te maskeren valt hoef je ook je camera niet zo scherp te stellen :joy::joy:

1 like

3,5k voor zo’n fake ding vragen. Gewoon fucking misdadig😡

Als je 100 Euro vraagt val je natuurlijk al meteen door de mand.

1 like

Vergeef me mijn onwetendheid maar ik vind dit mega interessant

Het gaat toch om het onderdeel bij de pijl en die is toch zwart? Of gaat het ergens anders om?

Ja duh… maar dan word je niet willens en wetens opgelicht door zo’n smerige scammer.

De vorm van de spaak in de balans is fout en het lijkt door de spiegeling misschien zwart maar het is staalkleurig.

Dit is een foto van de werkmat op de werkbank. Uiteraard van Omega :wink:

7 likes

Ah ok. Dank je wel voor de uitleg en echt knap dat je dat gespot hebt👌🏻

Let op op sommige “heel goed” fake is het ook zwart

maar toch de serie nummers verschillen…

Spaakvorm klopt alsnog niet en de massa afregelschroeven ontbreken. Dus alleen afgaan op een zwarte balans is ook een risico.

4 likes

Kompas is het ook zichtbaar ook een duidelijk teken dat het uurwerk niet klopt

2 likes

Yep. Niets tegen in te brengen. Ik had het niets eens gezien op mijn iPhone schermpje…