Dag allen! Ik sta op het punt om een Tudor Black Bay 54 te kopen, ik twijfel licht over de echtheid. Zijn hier kenners die mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Ga je het horloge ophalen? Je kunt de garantiepas scannen met je telefoon. Dan zie je op de officiële tudor site het serienummer en garantiedatum.
waar twijfel je dan aan? is het ding heel goedkoop? Kan er niets geks aan ontdekken
Ik denk wel als dit mijn horloge was en de pas zo op internet gezet werd met de vraag of dit echt is, ik niet blij zou worden.
De kloons zijn van ZF… die komen naar mijn weten niet zo compleet als deze mp advertentie. Zie er verder ook niks aan.
Mijn BB54 was ook gewoon te scannen zoals aangegeven.
Maar bij twijfel… wachten op een HF advertentie
Ja
Dit.
Allicht staat-ie zo al online. Ik heb er enkele “gedaan” (de smiley ETA’s) maar als dit een fake is, hebben ze wel heel erg hun best gedaan.
ZF???
Grote namaakfabriek.
Nee maar wat veel gebeurt is dat het uurwerk uit een kloon in een echte wordt gezet (soms met wijzerplaat en alles) en dan als een echte wordt doorverkocht.
Bij twijfel ter plekke (laten) openmaken wellicht?
Ach als je nu even youtubed zie je toch dat alle rolexen en clones uit dezelfde fabriek komen
wat doen ze dan met het ‘echte’ uurwerk?
eBay.
Ik heb zo’n wisseltruc onder mijn neus gehad hier; forumlid, Rolex. Ik voelde meteen al nattigheid toen ik het uurwerk zag. Hij had de deal net gemaakt en heeft deze aan de hand van wat we in mijn atelier vonden, weer ontbonden. De rest van het horloge was echt…
Zat waarschijnlijk een graaiende polijster tussen.
Het werkje zat ook niet lekker gefixeerd, en ik kreeg dat ook niet goed.
dan kom je nog goed weg dat je de deal ongedaan kan krijgen. is toch lullig als je het horloge voor service naar rolex stuurt en die melden dat het een nepper is
Wat vaak gebeurd is dat ze een echt uurwerk van een echte, maar afgekloven date just in een replica Submariner zetten. Dan een origineel glas en een bezel inlay op. Orginele doos en papieren/pasje er bij kopen. En zo kan een oplichter alsnog zo’n 4k in z’n zak steken.
Maar even on-topic ik zie niets raar aan die BB54. Is de BB54 überhaupt geliefd als replica?
Casio’s van 3 tientjes worden nagemaakt, die zijn dan 2 tientjes… …het zal dus haast wel.
Mwa Seiko 5sports worden ook volop nagemaakt. Maar het overzetten uurwerk herken ik meer van Rolex verhalen dan van Tudor inderdaad. Grotere marge lees meer te halen…
is misschien iet wat overtrokken.
Maar bij twijfel ga je gewoon samen ergens het horloge laten checken. Vind je dat te lastig of wil de verkoper niet o.i.d.? Dan gewoon kopen bij een GD en meer betalen
Nou ja Peter, had het net met @Martynnn over een GS SBGF003. Maar ja, vintage en je weet heb ik de ballen verstand van. Vindt het wel een gaaf horloge, probeer wat meer info te krijgen, staat er dus 1 op ebay. Dus toch maar de gok niet wagen, ebay is geen chrono24?