Is dit de vervanger van de SKX?

Neen dit is géén duiker en niet “de opvolger” van de SKX.

Ben overigens wél benieuwd of er een echte ISO certified duiker als opvolger van de SKX komt! :face_with_monocle:

1 like

De schroefkroon maakt het geen duiker. Sterker; de schroefdraad van de SKX doet niets voor de waterdichtheid, het horloge is net zo waterdicht met de kroon ‘open’.

1 like

Dus wél van de SKX… ook een horloge uit de 5 sports serie :hugs: . Een SKX is geen Prospex

Maar hoe je het ook wend of keert, als je nog een SKX wil moet je snel zijn, en dan zijn ze op.
Als je als ras-echte duiker dan dan een 200 meter wil dan is er keuze zat bij Seiko.

Dit is gewoon een nieuw “ontwerp” (met dezelfde kast als de SKX) waar Seiko nog wél in retail Nederland kan verdienen. Op de SKX’en natuurlijk niet meer omdat deze bij bosjes worden binnengevlogen voor schijtprijzen. 280 euro retail is niet duurder dan dat de SKX’en waren in Nederland. Het is dan ook niet fair om te zeggen dat Seiko gelijk de prijzen heeft verhoogd. Het is dezelfde retailprijs voor een horloge die er naar mijn mening leuker uitziet (maar dat is smaak) en in meer verschillende uitvoeringen te koop is met een beter uurwerk. Ik zeg dikke win voor Seiko. Zij hoeven het niet te hebben van de leden van het horlogeforum die een SKX willen voor 200 Euro.

5 likes

Ik denk dat die er al is in de vorm van de turtle. Alleen een andere kast eigenlijk :wink:

1 like

Oh ja, deze is nog niet langsgeweest, lekkere marketing :ok_hand:

https://www.seiko5sports.com

https://instagram.com/seiko5sportsofficial?igshid=2ph514uwle2u

1 like

Die spdc61 gelijk even gepast bij lokale Seiko dealer. Wow :heart_eyes:

imagehttps://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/6/a/e6a4502c4d12255d05c457e8e7b9a55bdafbdce9.jpeg

6 likes

Vind het een geslaagd 5je. De eerste Seiko die me wel aanstaat…

1 like

Wat ik hier allemaal lees is voor mij nog geen kaas…

Maar dat komt wel.

Hoe dan ook, sinds vandaag wel in het bezit van een gloednieuwe skx. De 013 dan wel. :sunglasses:
En ik moet zeggen (ik had ook nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, want een Seiko staat helemaal niet op mijn wish list. Verre van…zelfs🤪 ) wat een gaaf horloge voor de prijs kwaliteit. (Althans voor zover ik dat al kan beoordelen na de korte bezistduur).

:v:

8 likes

Mea culpa, ik was in de veronderstelling dat dit niet in dezelfde lijn was.

Dan lijkt het me nog steeds geen vervanger, aangezien hierboven gemeld wordt dat ze niet iso gecertificeerd zijn en (indien het geval) niet de specs van de skx evenaren.

Uiteraard is het ook een “smaakzaak” en ik moet zeggen dat ik ze wel smakelijk vind. Maar ja, ik begeef me dan ook pas een jaar in horlogeland en ben nog best esthetisch georiënteerd. :grin:

2 likes

Ik vind het een mooie lijn.
Wat mij betreft vervanger voor de SKX. Sporthorloge met SKX looks en ik kan er nog steeds mee zwemmen.
Echt duiken met mijn duikers is welgeteld nul keer voor gekomen. En gaat ook niet gebeuren, de weinige keren dat ik nog duik gaat er een duikercomputer om de pols.

2 likes

Ja en nee. Naar inzichten van een duiker is het geen opvolger. In de ogen van een watersporter, lui die graag drukke kleurtjes op hun horloge willen voor een niet-premium prijs zou je ze als opvolger kunnen zien.

Denk dat Seiko het als het laatste ziet. De echte duikers hebben ze geschaard onder de Prospex.
Vroeger vond ik Prospex de top of the line modellen. En de goedkopere ‘gewone’ onder het algemene kopje duikers.
Nu ze alles onder de Prospex hebben gegooid, is naar mijn mening de toegevoegde waarde/onderscheidende van het Prospex gebeuren verdwenen voor de duikers.
Reden dat ze t misschien gedaan hebben, is om ook andere type horloges (fliegers, military?) onder een kapstok te kunnen hangen voor professioneel gebruik.

5 likes

Ik ga een potje wenen denk ik.

1 like

Ik hou het nog wel even op m’n 007J1. Ik vind dit meer een gepimpte 5 met een verhoogd prijskaartje.

1 like

Wie weet is dit over 20 jaar de nieuwe klassieker. Gewoon instappen!

3 likes

Ze liggen al in de winkels?! Monochrome zegt pas vanaf september:

The Seiko 5 Sports will be available in September 2019, and retail starts quite nicely at 280 EUR.

Heb je hem ook gekocht?

1 like

Echt ?? Wie bevestigt dit?

1 like

De pakking die je hier ziet, is de enige die er zit.
image

1 like

Ik volg in dat Prospex verhaal, maar snap dan ook niet dat een Turtle en een SLA019J1 in dezelfde categorie thuishoren (qua prijszettingen dan). Daarnaast haalt dat k.tlogo de look van die hele lijn naar beneden, doodzonde.

2 likes

Ik neem ze allemaal. Kost nog altijd een stuk minder dan een submariner. :tumbler_glass::sunglasses:

2 likes