Ik mocht een nieuwe topic openen. Iemand die ik via mijn werk ken bood mij een horloge aan. Ik zou graag willen weten of dit horloge niet een vervalsing is en wat dit horloge waard is. Ik mocht de achterkant open maken en dat zag er goed uit. Maar ik heb dus geen verstand van dit soort horloge en hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat dit niet een miskoop wordt.
Moest dit vanmiddag niet in een paar minuten beslecht worden? Op de foto zie ik weinig geks, al zijn ze niet heel gedetailleerd.
@Chillekasper, je had deze toch al gekocht voor 250? De waarde was ‘bepaald’ op plm. 750 enne obv. deze foto’s lijkt 'ie ook nog eens echt. Dat was allemaal eerder vandaag in een topic waarvan ik niet weet of die er nog is. Kan hem niet meer vinden.
Antwoord is dus denk ik al gegeven. Of?
Veel reacties die ik kreeg waren puur om de topic te verpesten. Hierdoor werd het allemaal zo onduidelijk voor mij. Jur heeft oude topic verwijderd en verteld dat ik hierover een nieuwe topic mag openen.
ik heb overigens een optie om dit horloge over te nemen. Dat klopt. Maar door al die reacties is het voor mij gewoon niet duidelijk. Mensen riepen dat het om een redial zou gaan, maar wanneer je vraagt waaraan ik dat kan zien krijg ik geen reactie. Anderen roepen dat het uurwerk wel erg nieuw uitziet, maar verder geen toelichting waarom dat slecht zou zijn.
Ook wanneer ik vraag wat dit horloge waard zou kunnen zijn en wat een redelijke koop prijs is krijg ik allemaal vage reacties.
Is de kroon origineel?
De wijzerplaat is wel erg schoon en de positie van swiss made is niet helemaal duidelijk. Door de weerspiegeling en de hoek van de foto kan ik niet met zekerheid zeggen of de teksten en uitlijning netjes zijn. Lijkt me ook voor een echte kenner moeilijk met deze info, dus als dit je enige basis is dan blijft het risico.
Wat ik er vanmiddag aan serieuze reacties heb uitgehaald is wat ik hierboven schrijf.
Verkeerde/opgeknapte wijzerplaat of verkeerd uurwerk? Ik heb geen idee of dat zo is en zo ja, wat dat met de eventuele waarde doet. Ik hoop dat je een antwoord krijgt. 250 euro lijkt me in ieder geval geen gekke prijs als alles oké is.
Tja, als je zelf “puur om de HF elite uit te dagen” opschrijft komt iedereen het schoolplein op rennen. Dat weet je van te voren! Maar goed, dat topic is dus weggehaald. Mooi.
Succes!
Ik hoop dat er deze keer wat minder grote kleppen langskomen die niets bijbrengen maar gewoon lekker wat stoken.
Volgens mij klopt ze, maar moet straks even in meer detail kijken.
Geen idee, deze heeft volgens mij geen Longines logo. Maar dat moet ik de volgende keer nogmaals even kijken . Heb namelijk geen foto van de zijkant.
Dat was dus volgens sommigen ook kritiekpunt van het uurwerk. Maar is dat mogelijk. Ik heb niet gevraagd hoe oud dit horloge is, maar heb weleens Omega dress horloges uit de jaren 60/70 gezien die ook piekfijn uitzien.
Betreft dat “Swiss Made“ denk dat ik hem net gemaakt heb met een verkeerde invalshoek. Maar ook daarvan kan ik de volgende keer een duidelijkere foto van maken.
Foto van een advertentie op marktplaats - stiksel aan de binnenzijde band rechts onder in lijkt eenzelfde fout te hebben. Vind dit horloge dan ook erg op het aan jouw aangeboden horloge lijken… doe ermee wat je wilt.
Advertentie: http://link.marktplaats.nl/m1521320177?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Longines dress watch vintage exclusive
Ik vind die pols er ook bekend uitzien
is volgens mij inderdaad hetzelfde horloge.
Herken je je lievelingsdrankje?
MP
HF
Volgens mij eender
Echt wel!
The plot thickens…